„Monacóban a lényeg, hogy bízhassunk az autóban. Ha ez megvan, akkor körről körre bátrabban nyomhatja. Úgy tűnik, itt egy kicsit versenyképesebbek vagyunk, mint másutt, bár most sem szabad megfeledkezni arról az ismeretlen tényezőről, hogy ki mennyi üzemanyaggal ment. A jó forma oka is egyszerű: itt kevesebbet számít az aerodinamika, ezért kevésbé szenvedünk. Itt, a legalacsonyabb átlagsebességű pályán néhány gyengeségünket elleplezi a mechanikai és motorteljesítmény.”
„Rögtön az elejétől jól éreztem magam, szóval egyre jobban nyomtam, az autó jól reagált, magabiztos lehettem. Örülök, de azt is tudom, hogy ez csak az első nap volt, a Red Bull egy kicsit ködösíthet is a szombati időmérő előtt. A szombat már jóval feszültebb lesz, hiszen itt a legkisebb hiba is nagyon sokba kerülhet. Egy kicsit kockáztatnunk kell majd, mert valahogy le kell dolgozni a hátrányt” – mondta Alonso, aki tavaly az utolsó szabadedzésen a korlátnak vágta a Ferrarit és ki is maradt az időmérőből.
„Ami a gumikat illeti, szerintem nagyjából úgy viselkednek, mint a téli teszteken, bár itt most jóval melegebb van. A többi futamhoz képest kisebb a különbség a két keverék (a lágy és a most bemutatkozó szuperlágy – B.G.) között, legalábbis elsőre úgy tűnik.”