Az előzéseket megkönnyíteni hivatott mozgó hátsó szárny, az ún. DRS az autók hátsó részére irányuló leszorítóerő csökkentésével működik. Az egyenesekben ez nagyon eredményes, de a kanyarokban, ívekben már kockázatos lehet.

Két hete felvetődött, hogy a Monacói Nagydíjon mellőzni kellene az eszközt, mert a DRS-hez leginkább megfelelő szakasz, az alagút íves „egyenese” túl veszélyes lenne, a csapatok azonban nem jutottak egyezségre, ezért az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting nem vezetett be semmilyen korlátozást.

A betiltás elmaradása miatt már panaszkodott a pilóták szervezetének (GPDA) elnöki posztját betöltő Rubens Barrichello, most pedig a HRT-s Vitantonio Liuzzi erősítette meg, hogy a versenyzők valóban tartanak a DRS-től.

„A legnagyobb kérdést a futam jelenti, akkor ugyanis még nagyobb veszélyt jelent a baleset, ha DRS-t az alagútban lehet használni. Nagyon remélem, hogy józanul döntenek erről és megfelelő szakaszt jelölnek ki neki!”

„Talán a rajt/cél-egyenes vagy a kaszinóhoz vezető szakasz lenne jó, vagy esetleg az alagút kijárata utáni sikánt követő rész – bár ott meg talán már nem is érdemes használni. Nehéz kérdés, de bízom benne, hogy az FIA jó döntést hoz.”

Az FIA hivatalosan még nem közölte, hol lesz az előzési zóna Monte-Carlóban, de úgy tudni, hogy nem az alagutat, hanem a célegyenest szánják a DRS használatára.