Piquet győzött Montrealban – az esélyesek kiestek
Az 1991-es Forma-1-es szezon első négy versenyén Sennát csak csapattársa, Gerhard Berger tudta megközelíteni. Igazi ellenfelei csak távolról bámulták a brazil autójának hátsó szárnyát. Kanadában, az ötödik versenyen azonban mégsem ők győzték le, a technika babrált ki vele, ezért maradt pont nélkül. Így sem kerültek hozzá túl közel a többiek.
Montrealban az is kiderült, hogy egy Suzuki valóban gyors (swift) tud lenni: Aguri Suzuki villámgyorsan pattant ki lángoló autójából.
Montreal, 1991. junius 2. vasárnap
„Formabontásnak számitott az idei Forma-1-es futamok során már az is, hogy Montrealban nem Ayrton Senna, hanem Patrese rajtolhatott az első helyről. A futam legnagyobb vesztese mégis a brit Nigel Mansell, mert Williams-Renault-ja alig másfél kilométerrel a cél előtt üzemanyaghiány miatt lelassult. Senna már az edzések során többször bajlódott gyujtásgondokkal és a versenyen utolérte a végzet: a 26. körben McLaren-Hondája felmondta a szolgálatot és kénytelen volt kiállni.
Nem mai hírek
Nem, nem kerültünk időviharba. Csupán úgy gondoljuk, hogy jópofa dolog visszanézni, milyen dolgok estek meg az elmúlt pár évtizedben az autózás történetében. És az MTI Sajtóadatbankjának (szerkesztőségi munkanéven csak MTI Classic) hála ezt meg is tehetjük. Szemezgetünk a régmúlt hírei között, az arra érdemeseket – érdekeseket, furcsákat, meghökkentőket – pedig Önök elé tárjuk
Bucsut mondott a versenynek az osztrák Berger is, aki szintén motorproblémák miatt kényszerült feladásra. Szinte Sennával egyidőben fejeződött be a montreali futam a francia Alain Prost számára is. A Ferrari nem követte a vezető akaratát és szintén a boxba gurult.
Az esélyesek fogytával a mindössze a 8. helyről rajtolt Nelson Piquet került az élre, és végül több mint fél perces előnnyel győzött Stefano Modena előtt. A 3. helyre esett vissza a legjobb rajthelyről indult Riccardo Patrese.
– Eredmények:
Kanadai Nagydij (69 kör, 305.670 km pályán):
1. Nelson Piquet (brazil, Benetton-Ford) 1:38:51.490 ó
2. Stefano Modena (olasz, Tyrrell-Honda) 31.882 mp hátrány
3. Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 42.217 mp h.
4. Andrea de Cesaris (olasz, Jordan-Ford) 1:20.210 p h.
5. Bertrand Gachot (francia, Jordan-Ford) 1:22.851 p h.
6. Nigel Mansell (brit, Williams-Renault) 1 kör hátrány
A vb-pontverseny állása 5 futam után:
1. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 40 pont
2. Nelson Piquet 16
3. Alain Prost (francia, Ferrari) 11
4. Gerhard Berger (osztrák, McLaren-Honda)
és Riccardo Patrese 10-10
6. Stefano Modena 9
A márkák versenyében:
1. McLaren-Honda 50 ponnt
2. Benetton-ford 19
3. Williams-Renault 17
4. Ferrari 16
5. Tyrrell-Honda 11
6. Dallara-Judd és Jordan-Ford 5-5″
Ismét Patrese az első rajtkockán
Senna két héttel később javíthatott volna, ám Mexikóban végre összeállt mindkét Williamsben a technika, így nagy fölénnyel utasították maguk mögé az egész mezőnyt. A versenyt Patrese nyerte, akinek második edzéselsőségét sikerült győzelemre váltania. Még mindig úgy tűnt, hogy a két Williams-pilóta közül az olasz lehet Sennára veszélyes.
A világbajnoki címvédő hívei vasárnap csak a harmadik hely miatt bosszankodhattak, a pénteki edzés alatt azonban tuti megállt bennük az ütő, amikor Senna az utolsó kanyarban a McLarent felborította. A nagy bukás ellenére azonban sértetlenül sétált el a roncs mellől.
Mexikóváros, 1991. június 16. vasárnap
„Akárcsak két hete Montrealban, Mexikóvárosban is az olasz Riccardo Patrese, a Williams pilótája érdemelte ki az első rajtkockát a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futam edzései alapján.
– A szombati időmérő edzés legjobbjai:
1. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:17.192 perc
2. Nigel Mansell (brit, Williams) 1:18.346
3. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:18.711
A rajtsorrend a Mexikói Nagydíjra a pénteki és a szombati
hivatalos edzés alapján:
1. sor: Riccardo Patrese 1:16.696 perc
Nigel Mansell 1:16.978
2. sor: Ayrton Senna 1:17.264
Jean Alesi (francia, Ferrari) 1:18.129
3. sor: Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:18.156
Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:18.168
4. sor: Alain Prost (francia, Ferrari) 1:18.183
Stefano Modena (olasz, Tyrrell) 1:18.216
A világbajnoki futam félórás késéssel kezdődött, mert a felvezető körben előbb a finn J. J. Lehto, majd a francia Olivier Grouillard autója hibásodott meg. Emiatt a 69 körösre tervezett erőpróbát két körrel lerövidítették.
A start a brit Nigel Mansellnek sikerült a legjobban, de éllovas pozicióját nem tudta sokáig tartani, mert csapattársa, az első rajtkockából indult olasz Riccardo Patrese megelőzte. Egy időben úgy tűnt, Mansellnek, aki balszerencsés körülmények között veszítette el a két héttel ezelőtti, montreali viadalt, a második helyet sem sikerül megtartania, ám látványos, nagy küzdelemben rendre visszaverte az őt üldöző világbajnoki címvédő, az idei vb-pontverenyben fölényesen vezető brazil Ayrton Senna támadásait.
A hajrá rendkívül izgalmasan alakult, Mansell óriási tempót diktálva Patrese nyomába szegődött, egy másodpercre meg is közelítette, de befogni már nem tudta. Így Patrese győzött Mansell előtt, míg a harmadik helyen Ayrton Senna végzett.
A 37 éves Riccardo Patrese pályafutása 214. F-1-es versenyén vett részt, s ezúttal negyedszer diadalmaskodott.
A Mexikói Nagydíj végeredménye (67 kör a 4.42 km-es pályán):
1. Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 1:29:52.205 ó
2. Nigel Mansell (brit, Williams-Renault) 1.336 mp hátrány
3. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 57.356 mp h
4. Andrea de Cesaris (olasz, Jordan-Ford) 1 kör hátrány
5. Roberto Moreno (brazil, Benetton-Ford) 1 kör h
6. Eric Bernard (francia, Larrousse-Cosworth) 1 kör h
A világbajnoki pontverseny állása hat futam után:
pilóták:
1. Ayrton Senna 44 pont
2. Riccardo Patrese 20
3. Nelson Piquet (brazil, Benetton-Ford) 16
4. Nigel Mansell 13
5. Alain Prost (francia, Ferrari) 11
6. Gerhard Berger (osztrák, McLaren-Honda) 10
márkák:
1. McLaren 54 pont
2. Williams 33
3. Benetton 21
4. Ferrari 16
5. Tyrrell 11
6. Jordan 8
A világbajnokság következő versenyét július 7-én Franciaországban, Magny-Cours-ban rendezik meg”