Új, közvetlen befecskendezéses benzinmotort mutatott be a Mazda. A japán gyár a korábban beharangozót Skyactiv-G sorozat tagjaként mutatta be az 1,3 literes motort. A motor egyik érdekessége a 14:1-es sűrítési arány, amely sokkal inkább jellemző a dízelekre, ahol épp a hatalmas kompresszió miatt előálló hőemelkedést használják ki az öngyulladást.
Az először Mazda2-ben megjelenő motor teljesítménye 84 lóerő, míg a maximális nyomatéka 112 Nm. Papíron az adatok visszalépést jelentenek, hiszen a jelenlegi ilyen lökettérfogatú motor, azonos teljesítmény mellett 121 Nm nyomatékot kínál.
Az egyébként szekvenciális szelepvezérléssel szerelt motort második generációs i-stop leállító rendszerrel is ellátják, amely nyolc százalékkal javítja a fogyasztást. De sokat számít a 30 százalékkal csökkentet mechanikai súrlódás is.
A folyamatosan változó áttételű automata sebességváltóval szerelt modell a japán szabvány szerint 3,3 liter fogyaszt, ami jóval alatta van a mostani motor értékének, ami 5,1 vegyes és 4,3 liter országúti használatnál.