Frankfurtban am Mainban, egy nemrég még autógyári futószalagokat készítő üzemben vagyunk. Az Infiniti itt engedte testközelből felfedezni idén Genfben bemutatott tanulmányautóját, az Ethereát.
1/37 Frankfurt am Mainban, egy nemrég még autógyári futószalagokat készítő üzemben vagyunk. Az Infiniti itt engedte testközelből felfedezni idén Genfben bemutatott tanulmányautóját, az Ethereát
Frankfurt am Mainban, egy nemrég még autógyári futószalagokat készítő üzemben vagyunk. Az Infiniti itt engedte testközelből felfedezni idén Genfben bemutatott tanulmányautóját, az Ethereát
Fotó megosztása:
2/37 Vezetni nem volt szabad, az Etherea ahhoz túl értékes és csak egyetlen egy van belőle
Vezetni nem volt szabad, az Etherea ahhoz túl értékes és csak egyetlen egy van belőle
Fotó megosztása:
3/37 El kell kerülnie a huplikat és döccenőket a sofőrnek, mert a minimális rugóutakkal kiugorhat helyéből a szélvédő
El kell kerülnie a huplikat és döccenőket a sofőrnek, mert a minimális rugóutakkal kiugorhat helyéből a szélvédő
Fotó megosztása:
5/37 Mindig hibridként kommunikálta az Infiniti, de igazából nem az. Egy benzines motorból és CVT-váltóból áll a hajtáslánc
Mindig hibridként kommunikálta az Infiniti, de igazából nem az. Egy benzines motorból és CVT-váltóból áll a hajtáslánc
Fotó megosztása:
6/37 Díjazzuk az ötletet: az M bemutatója után ezúttal is jelen volt a konkurencia, az Infiniti egy A3 Sportbacket hozott el az üzemcsarnokba
Díjazzuk az ötletet: az M bemutatója után ezúttal is jelen volt a konkurencia, az Infiniti egy A3 Sportbacket hozott el az üzemcsarnokba
Fotó megosztása:
7/37 A szériaautón sajnos lesz középső tetőoszlop, merevségi okokból
A szériaautón sajnos lesz középső tetőoszlop, merevségi okokból
Fotó megosztása:
9/37 Exkluzív bemutató: ketten voltunk csak jelen Magyarországról Bíró Csongorral (a jobb egyen), a hvg.hu autós rovatától
Exkluzív bemutató: ketten voltunk csak jelen Magyarországról Bíró Csongorral (a jobb egyen), a hvg.hu autós rovatától
Fotó megosztása:
10/37 A koncepcióautók gyakran élettelen makettek, szőnyeggel fedett belső térrel. Az Etherea viszont nagyon is mozgásképes
A koncepcióautók gyakran élettelen makettek, szőnyeggel fedett belső térrel. Az Etherea viszont nagyon is mozgásképes
Fotó megosztása:
11/37 4,4 méterével akkora a tanulmányautó, mint az Opel Astra J vagy a Mazda3. Az Infiniti tényleg belép a kompakt autók közé
4,4 méterével akkora a tanulmányautó, mint az Opel Astra J vagy a Mazda3. Az Infiniti tényleg belép a kompakt autók közé
Fotó megosztása:
13/37 Ekkora üvegtetőnek sincs sok esélye a szériagyártásban
Ekkora üvegtetőnek sincs sok esélye a szériagyártásban
Fotó megosztása:
14/37 A sarló alakú C-oszlop lesz az Infiniti Hofmeister knickje. Utóbbi a BMW-k hokiütőre emlékeztető hátsó ablakvonala, ami visszaköszön a márka legtöbb autóján
A sarló alakú C-oszlop lesz az Infiniti Hofmeister knickje. Utóbbi a BMW-k hokiütőre emlékeztető hátsó ablakvonala, ami visszaköszön a márka legtöbb autóján
Fotó megosztása:
15/37 Merész, különleges kompakt autóval rukkol elő az Infiniti, valamikor 2014-ben. A szériaautóból is lesz hibrid
Merész, különleges kompakt autóval rukkol elő az Infiniti, valamikor 2014-ben. A szériaautóból is lesz hibrid
Fotó megosztása:
17/37 Nem attól prémium valami, hogy ordít róla, milyen sokba került. A belső térben a szolid luxus uralkodik
Nem attól prémium valami, hogy ordít róla, milyen sokba került. A belső térben a szolid luxus uralkodik
Fotó megosztása:
18/37 Még tanulmány az Etherea, rafinált részletekkel
Még tanulmány az Etherea, rafinált részletekkel
Fotó megosztása:
19/37 Diszkrét elegancia árad a belső térből. A kárpitokat nagyon nehéz tisztán tartani
Diszkrét elegancia árad a belső térből. A kárpitokat nagyon nehéz tisztán tartani
Fotó megosztása:
21/37 A dudor rejti a visszapillantót, egy kamerát
A dudor rejti a visszapillantót, egy kamerát
Fotó megosztása:
22/37 A lámpa nekem kicsit alfás vagy mazdás
A lámpa nekem kicsit alfás vagy mazdás
Fotó megosztása:
23/37 Valamilyen ragadozómadár lesz, de melyik?
Valamilyen ragadozómadár lesz, de melyik?
Fotó megosztása:
25/37 20 collosak a felnik, a Bridgestone adta az Ecopia abroncsokat. ez lesz az első Infiniti első-kerék-hajtással
20 collosak a felnik, a Bridgestone adta az Ecopia abroncsokat. ez lesz az első Infiniti első-kerék-hajtással
Fotó megosztása:
26/37 Pár év múlva a széria Ethereából valóban lesz hibrid is
Pár év múlva a széria Ethereából valóban lesz hibrid is
Fotó megosztása:
27/37 Ritka gondos munka a műszerfal
Ritka gondos munka a műszerfal
Fotó megosztása:
29/37 Különleges a többrétegű papírból készített, igen kemény borítás a képernyő alatt. A sorozatgyártásban nincs esély ilyen munkaigényes részletekre
Különleges a többrétegű papírból készített, igen kemény borítás a képernyő alatt. A sorozatgyártásban nincs esély ilyen munkaigényes részletekre
Fotó megosztása:
30/37 Japánban szinte minden belföldön eladott kocsi automata váltós
Japánban szinte minden belföldön eladott kocsi automata váltós
Fotó megosztása:
31/37 Üvegszál-erősítésű műanyagokkal és szénszálas elemekkel csökkentették a kasztni súlyát
Üvegszál-erősítésű műanyagokkal és szénszálas elemekkel csökkentették a kasztni súlyát
Fotó megosztása:
33/37 Az Infiniti színe a lila
Az Infiniti színe a lila
Fotó megosztása:
34/37 Japán sajátosság a farács mögül derengő fény
Japán sajátosság a farács mögül derengő fény
Fotó megosztása:
35/37 Jobbról a második óra a hibridrendszer állapotáról adna tájékoztatást
Jobbról a második óra a hibridrendszer állapotáról adna tájékoztatást
Fotó megosztása:
37/37 Az egész panel kivehető, alatta van eldugva a fokozatválasztó kar
Az egész panel kivehető, alatta van eldugva a fokozatválasztó kar
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Díjazzuk az ötletet: az M bemutatója után ezúttal is jelen volt a konkurencia, az Infiniti egy A3 Sportbacket hozott el az üzemcsarnokba
Díjazzuk az ötletet: az M bemutatója után ezúttal is jelen volt a konkurencia, az Infiniti egy A3 Sportbacket hozott el az üzemcsarnokba
Múlt héten, amikor az M35 hibridet vezettük, egy füst alatt megnéztük az Infiniti leendő kompakt autóját is. Egy megkapóan lepattant üzemcsarnokban találkoztunk az Etherea tanulmánnyal, amelyből 2014-re készül el a szériaautó.
Emelt, de nem magas
Neve jelentése légies, éterien könnyű, besorolása viszont fogós kérdés. Rávághatnánk, hogy biztos csak egy Qashqai-klón jó drágán, de nem az. Üléshelyzete magasabb egy kicsit a normál alsó középkategóriás kocsiknál, de még nem crossover, amilyen a 3008 vagy a Qashqai, pláne nem még nyurgább szabadidő-autó.
A koncepcióautók gyakran élettelen makettek, szőnyeggel fedett belső térrel. Az Etherea viszont nagyon is mozgásképes
Nem attól prémium valami, hogy ordít róla, milyen sokba került. A belső térben a szolid luxus uralkodik
Nem attól prémium valami, hogy ordít róla, milyen sokba került. A belső térben a szolid luxus uralkodik
Szemben a hátsó- vagy összkerékhajtású összes többi Infinitivel, az Etherea elöl hajt. Ez az Infiniti első kompakt autója, amellyel elvileg új padlólemez jelenik meg az idén 21 éves prémiummárkánál.
Az Etherea formája meghatározó lesz az Infiniti jövőjében, ideértve a sarló alakú C-oszlopot. Ez lehet a japánok Hofmeister knickje, a szinte minden BMW-n visszaköszönő kettős törés, amivel a hátsó oldalablak átfordul az övvonalba.
Nem a ruszki újgazdagoknak
A négyszemélyes autó tágas és világos, visszafogottságával a belső tér igen elegáns. Különlegesség az ajtók alját szeparáló fadíszítés a mögötte derengő fénnyel, amit a japán házépítésből lestek el a tervezők.
Japán kézműves remek a műszerfal peremét borító csíkozás, ami egy igen keményre rétegelt papírfajta, hiába tűnik fának vagy műanyagnak. A műszerfal gyönyörű és nagyon gondosan kidolgozott, ami nagy különbség néhány mozgásképtelen, átláthatatlanra fóliázott belső koncepcióautótól.
Mert az Eterea megy, még ha nem is hibridhajtással. A gyár elvben a 2,5 literes, kompresszorral 245 lóerős benzinest hibriddé kiegészítő villanymotorról ír, de kint a helyszínen az összes gyári ember azt mondta, hogy ez csak az elv, örüljünk, hogy a tanulmányautó egy sima benzines motorral járóképes.
Ellenfelek: mindegyik elöl hajt, még a BMW is
Mivel koncepcióautók zömmel állnak, az Ethereát is preparálni kellett, hogy meg tudjon fordulni a csarnokban. Az egyik oldalról kivették a kerékdobok bélését, hogy legyen némi tér elfordítani a kereket a kormánnyal, így a kocsi csak jobbra tudott kanyarodni.
A hátrafelé nyíló ajtókat és főleg a B-oszlop nélküli karosszériát aligha látjuk viszont, de a széria Etherea az ígéretek szerint megörökli a koncepcióautó formáját. Jelen állás szerint három év múlva debütál az Infiniti első kompakt autója. A Lexus CT200h-n túl az addigra megújuló Audi A3, Volvo C30, Mercedes-Benz A-osztály és az addigra elsőkerék-hajtásra (!) átállított egyes BMW lesz a fő ellenfele.