Frankfurt am Mainban, egy nemrég még autógyári futószalagokat készítő üzemben vagyunk. Az Infiniti itt engedte testközelből felfedezni idén Genfben bemutatott tanulmányautóját, az Ethereát
Díjazzuk az ötletet: az M bemutatója után ezúttal is jelen volt a konkurencia, az Infiniti egy A3 Sportbacket hozott el az üzemcsarnokba

Díjazzuk az ötletet: az M bemutatója után ezúttal is jelen volt a konkurencia, az Infiniti egy A3 Sportbacket hozott el az üzemcsarnokba

Díjazzuk az ötletet: az M bemutatója után ezúttal is jelen volt a konkurencia, az Infiniti egy A3 Sportbacket hozott el az üzemcsarnokba


Múlt héten, amikor az M35 hibridet vezettük, egy füst alatt megnéztük az Infiniti leendő kompakt autóját is. Egy megkapóan lepattant üzemcsarnokban találkoztunk az Etherea tanulmánnyal, amelyből 2014-re készül el a szériaautó.

Emelt, de nem magas

Neve jelentése légies, éterien könnyű, besorolása viszont fogós kérdés. Rávághatnánk, hogy biztos csak egy Qashqai-klón jó drágán, de nem az. Üléshelyzete magasabb egy kicsit a normál alsó középkategóriás kocsiknál, de még nem crossover, amilyen a 3008 vagy a Qashqai, pláne nem még nyurgább szabadidő-autó.

A koncepcióautók gyakran élettelen makettek, szőnyeggel fedett belső térrel. Az Etherea viszont nagyon is mozgásképes

A koncepcióautók gyakran élettelen makettek, szőnyeggel fedett belső térrel. Az Etherea viszont nagyon is mozgásképes

Nem attól prémium valami, hogy ordít róla, milyen sokba került. A belső térben a szolid luxus uralkodik

Nem attól prémium valami, hogy ordít róla, milyen sokba került. A belső térben a szolid luxus uralkodik

Nem attól prémium valami, hogy ordít róla, milyen sokba került. A belső térben a szolid luxus uralkodik


Szemben a hátsó- vagy összkerékhajtású összes többi Infinitivel, az Etherea elöl hajt. Ez az Infiniti első kompakt autója, amellyel elvileg új padlólemez jelenik meg az idén 21 éves prémiummárkánál.

Az Etherea formája meghatározó lesz az Infiniti jövőjében, ideértve a sarló alakú C-oszlopot. Ez lehet a japánok Hofmeister knickje, a szinte  minden BMW-n visszaköszönő kettős törés, amivel a hátsó oldalablak átfordul az övvonalba.

Nem a ruszki újgazdagoknak

A négyszemélyes autó tágas és világos, visszafogottságával a belső tér igen elegáns. Különlegesség az ajtók alját szeparáló fadíszítés a mögötte derengő fénnyel, amit a japán házépítésből lestek el a tervezők.


Japán kézműves remek a műszerfal peremét borító csíkozás, ami egy igen keményre rétegelt papírfajta, hiába tűnik fának vagy műanyagnak. A műszerfal gyönyörű és nagyon gondosan kidolgozott, ami nagy különbség néhány mozgásképtelen, átláthatatlanra fóliázott belső koncepcióautótól.

Mert az Eterea megy, még ha nem is hibridhajtással. A gyár elvben a 2,5 literes, kompresszorral 245 lóerős benzinest hibriddé kiegészítő villanymotorról ír, de kint a helyszínen az összes gyári ember azt mondta, hogy ez csak az elv, örüljünk, hogy a tanulmányautó egy sima benzines motorral járóképes.

Ellenfelek: mindegyik elöl hajt, még a BMW is

Mivel koncepcióautók zömmel állnak, az Ethereát is preparálni kellett, hogy meg tudjon fordulni a csarnokban. Az egyik oldalról kivették a kerékdobok bélését, hogy legyen némi tér elfordítani a kereket a kormánnyal, így a kocsi csak jobbra tudott kanyarodni.

A hátrafelé nyíló ajtókat és főleg a B-oszlop nélküli karosszériát aligha látjuk viszont, de a széria Etherea az ígéretek szerint megörökli a koncepcióautó formáját. Jelen állás szerint három év múlva debütál az Infiniti első kompakt autója. A Lexus CT200h-n túl az addigra megújuló Audi A3, Volvo C30, Mercedes-Benz A-osztály és az addigra elsőkerék-hajtásra (!) átállított egyes BMW lesz a fő ellenfele.