Vezetéstechnika

Korábban egy olvasónk nem akarta használni a kuplungot, most egy másik majd’ kétszer annyit nyomná, mint kellene. Pedig azok az idők már elmúltak, hogy visszaváltáskor duplán kelljen kuplungolni. Valószínű, hogy nem autóversenyző – ők még használják ezt a technikát.


Olvasónk kérdezi

Anno kettős kuplungolással tanultam váltani, amelyet most is tartok és soha nem volt tengelykapcsolóval problémám. Lehet, hogy ez teljesen felesleges, de a kanyarodás előtt fékezés helyett visszakapcsolással fogom az autót, így szinte sebességvesztés nélkül kanyarodom. Helyes ez?

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Fölösleges a dupla kuplungolás
Fölösleges a dupla kuplungolás

Fölösleges a dupla kuplungolás

Fölösleges a dupla kuplungolás


Legalább harminc éve nem divat a kettős kuplungolás, mióta a sebességváltókat úgynevezett szinkrongyűrűkkel szerelik.

Önmagában nem gond ha így vált, de ha van érzéke a vezetéshez, ez felesleges. Próbálja meg, hogy csak egyszer nyomja be a kuplungot, és vált, egy mozdulattal! Meg fog lepődni, így is sikerülni fog, minden gond nélkül.

A kanyarodás előtti visszaváltás sem egy eretnek gondolat, én ismerek egy embert aki 40 éve így vezet, és köszöni jól érzi magát. Sőt, van olyan autós iskola, ahol ezt tanítják is. Szerintem ez még valahol le is van írva, hogy ezt így kell csinálni.

Üdvözlettel,
Székely Gyula

Ha már kettős kuplungolás

Autóvásárlás

Vallásokon nehéz vitatkozni, meg nem is érdemes. Aki egyszer az Alfa mellett akarja letenni a voksát, nehéz lesz eltántorítani. Pedig valóban vannak jobb és gazdaságosabb megoldások. Kérdés, hogy ez Mazda vagy egy Rover „felnőhet”-e az Alfához.


Olvasónk kérdezi

Kedves András!

Alfa Romeo 147: kompakt szépség

Alfa Romeo 147: kompakt szépség

Alfa Romeo 147: kompakt szépség


Autó vásárlását tervezem, s egyik ismerősömnek van egy 2002-s Alfa Romeo 147 1.6 120LE autója 130000 kilométerrel.

Az autó esztétikailag nagyon szép állapotban van, elviszi nagy szervizre hogy mindent nézzenek át rajta,váltómű csere és olajteknő csere lesz benne mert valahol szivárog. Sokan mondják hogy Alfát ne.

Esetleg megtudná mondani mi a pozitívum illetve negatívum a fent említett típusnak? Más oldalakon olvastam hogy ami hibát felfedeztek bennük az a frontális törés teszt (3*), illetve elektronikai gondok.

A beltér olaszos

A beltér olaszos

A beltér olaszos


De úgy gondolom az már előjött volna egy 9éves autón amit akkor meg már javítottak is (ha volt ilyen gond pont ezzel az autóval).

A másik ami kérdés: azt mondja a tulaj hogy a városi fogyasztása 8-8,5l. Valós adat lehet vagy csak a szokásos gyári adatok amiket majdnem hogy hátszélben mérhetnek? Ha nem ezt ajánlaná akkor min érdemes gondolkozni 700000 forint körül?

Előre is köszönöm válaszát!

Szakértőnk válasza

Kedves Olvasónk!

Kategóriatársai praktikusabbak voltak

Kategóriatársai praktikusabbak voltak

Kategóriatársai praktikusabbak voltak


Alfát is lehet jól venni, de költséges szerelem lesz, gyakori karbantartással és ennek megfelelő költséggel, amit az autó meghálál, de a 147 így sem olcsó mulatság. A típusról itt írunk részletes használttesztet, új autóként pedig itt teszteljük a 120 lóerős modellt. A tulaj mérését nem vonhatom kétségbe innen messziről, de nekünk a 8-8,5-öt sosem sikerült megközelíteni, inkább 10 litert mondanék, a spritmonitor.de 49 autójának ÁTLAGA is 8,66 liter, pedig ez messze nem csak városi forgalom.

Ha számot vetett a magas fenntartási költségekkel és nagyon tetszik a kocsi, az ismert előélet miatt szerintem vegye meg bátran, bármit mondanak. A törésteszt tényleg szégyen, de szép és a fejlett futóművel, jó kormányzással nagyon jó vezetni. Stílusos, de a 147-nél értelmesebb autók 800 000 Ft alatt: Mazda Xedos-6, Rover 600-as széria (kvázi azonos a Honda Accorddal) és ha nem Rover, akkor én Mercedes-Benz C-osztályt vennék, 180-ast pl. az 1993-2001 közötti szériából.

Üdvözlettel,
Szörényi András

Mazda Xedos 6

Mazda Xedos 6

Jog

Csak remény van? A jóhiszemű autóvásárló csak reménykedhet, hogy megmarad a Suzuki vagy visszakapja a vételárat? Ez utóbbiig mennyi idő telhet el. Nem autót, hanem bosszúságot vett.

Olvasónk kérdezi

A következő ügyben kérem véleményét/segítségét :

A használt autó nem várt izgalmakkal szolgálhatnak

A használt autó nem várt izgalmakkal szolgálhatnak

A használt autó nem várt izgalmakkal szolgálhatnak


Tavaly 2010 októberében vásároltam egy Suzuki gépjárművet. Adásvételi szerződést írtunk egy eladóval, a szerződés tartalmazta, hogy a kocsi visszterhes, per- és tehermentes valamint tulajdonjogával szabadon rendelkezik. Megcsináltattam az eredetvizsgát, majd az autót a nevemre írattam.

Probléma az, hogy a napokban jött egy határozat a kocsi rendőrségi lefoglalásáról, jelentős kárt okozó csalás miatt. Az eredeti tulajdonos, aki nem egyezik meg az eladóval, 2008-ban beadta ezt a kocsit bizományos értékesítésre és a mai napig nem kapott pénzt.

Viszont én kifizettem a kocsi vételárát teljesen a nekem eladónak. Mit lehet ilyenkor tenni, mi az első lépés, amivel érdemes élni? Mit tanácsolna ebben az esetben?

Válaszát előre is köszönöm!

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

A büntetőügyben polgári jogi igénnyel kell fellépni, és reménykedni kell hogy lesz ennyi lefoglalható vagyona a vádlottnak.

Üdvözlettel,
dr. Orgoványi Krisztián

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Elbírja a Perion akku az 500 wattos mélyládát? A Fusion segít!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!