Ahogy Monacóba, a Pirelli a jövő heti Kanadai Nagydíjra is a lágy és szupelágy keverékét szállítja majd. A monte-carlói utcákon mindkét keverék a vártnál tartósabban szerepelt, azonban a hercegség lassú, kanyargós aszfaltcsíkján a gumik alig kapnak oldalirányú terhelést, míg az utcai és épített pálya jellegével is rendelkező montreali Gilles Villeneuve pálya már egészen más lehet.
Tavaly még a túlzottan tartós Bridgestone-ok is a vártnál gyorsabban koptak Kanadában, ezzel együtt a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery nem tart tőle, hogy baj lesz a lágy gumikkal, de tippelni azért ő sem mer.
„Fura dolgok a gumik. Ha túl kemények, nem tapadnak, akkor sokkal gyorsabban elkophatnak. Azért választottuk a szuperlágyat és a lágyat, mert kell a tapadás, ha túl keményet viszünk, akkor a kerekek kipörögnek, a gumi elkezd szemcsésedni és még gyorsabban elkopik. Tudom, furcsa ellentmondás, sokan azt várják, hogy Montreal kikészíti a gumikat, de valószínűleg nem fogja” – magyarázta a szakember az Autosportnak.
„Sosem teszteltünk ott. Nekem van egy elég jó elképzelésem, voltam Montrealban, láttam a pályát, körbesétáltam, de jósolni nem fogok. Szeretnénk előbb látni, mi is lesz az első szabadedzésen. Egyelőre lehetetlen tippelni.”
A Pirelli a Spanyol Nagydíjra módosított a keményebb keverékén, tartósabbá tette az abroncsot, de Hembery azt mondja, hogy ezen túl nem tervezik a keverékek további piszkálását idén.
„Óvatosnak kell lennünk, főleg, amikor folyik a bajnokság és eljön az az idő, amikor már eldőlhet, akkor már biztos tudásra van szükség. Pillanatnyilag egyáltalán nem tervezzük, hogy hogy bármin módosítunk ezután. Kitartunk a mostani négy keverék mellett, kivéve persze, ha egyértelművé válik valamikor, hogy valami nagyon nem működik és változtatni kell.”