A Peugeot feladta a korábbi évek harsány formatervét és egész visszafogott, már-már németesen konzervatív külsejű autót készített. Mindössze az orra – a nagy betűközökkel felvésett PEUGEOT felirattól – illetve a hátulja – az autó formájától alaposan elütő ferde csíkozású hátsó lámpával – nyújt némi izgalmat.
Meg persze az idétlen, álcázott csomagtartó-nyitó gomb. Poénnak persze jó, hogy az 508-as felirat nulláját kell ujjal nyomkodni, csak használni ne kelljen. Alacsonyan is van, nem is esik kézre, még szerencse, hogy nem muszáj használni, mert van a bumfordi slusszkulcson is csomagtartónyitó gomb. Bezárni is érdekesen kell, az ember belekapaszkodik a csomagtartó belsejére szerelt Ikarus-nyi fogódzkodóba, nagy lendületet vesz, és a megfelelő pillanatban elengedi az egészet. Így nem kell megérinteni, összefogdosni a kasztnit.
Főúri belső
El is érkeztünk a Peugeot egyik erősségéhez, a belsőhöz. Abban sokan egyetértünk, hogy a világos belső jót tesz az ember hangulatának. De ez nincs ingyen, mert ilyenkor sajnos váltócipő, vagy papucs használata is indokolt, ha nem akarunk minden reggel elborzadni a világos padlószőnyegbe taposott pesti mocsoktól.
Sajnos a csillogó zongoralakk-szerű bevonat is kényes, ezen pedig a por üvölt, mint Pataki Attila a kör közepén. Szerencsére nincs sok ebből a felületből, csak a bénán oldalra nyíló, aprócska belterű könyöklő előtti placcon.
Mozgóképen az 508-as:
Tárolórekeszekkel nem tömték tele az 508-ast, így még a legfontosabb apróságoknak – telefon, papírok – sem biztos, hogy találunk megfelelő helyet.
A belsőben felhasznált anyagok amúgy kiválóak, jó nézni, megfogdosni őket, látszik, hogy gondosan válogatták őket össze, jó ízlésű emberek. Csodás a műszerfal, amely temérdek pirosmutatós műszert kapott, jópofa a félszerzet Head Up Display kellemes tapintású a kárpit, könnyen beállítható a fejtámla. Ekkora autóban a megfelelő lábtér már alapáras extra. Még a hátsó üléssorban is, ahová a hűtött-fűtött levegő is eljut.
Nincs kényeztetés
Adatlap
Peugeot 508 1,6 THP Active
Motor | 1598 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 156 LE |
Nyomaték | 240 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 8,6 sec |
Végsebesség | 222 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,4 l / 100 km |
Sajnos valamiért az 508-ból teljesen kimaradtak az egyre jobban terjedő, a vezetőt segítő elektronikus berendezések. Míg más modellek már maguktól megállnak, ha gyalogost látnak maguk előtt, addig a Peugeot nem kényezteti ilyesmivel a sofőrt. Így sem távolságtartó tempomat, sem sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, de még egy egyszerű holttérfigyelő kamera sincs az 508-asban. Nemcsak a tesztautóból hiányzott, hanem rendelni sem lehet ilyet. Kár.
Biztonság
Az 508-as utastere a frontális ütközés után stabil maradt, a vezető és az első utas térde, combja alig volt veszélynek kitéve. A masszív ülés és a fejtámla jó védelmet nyújt akkor is, ha hátulról rohannak az autóba. Összesen 32 pontot gyűjtött be a nagy Peugeot ebben a versenyszámban, ami 90 százalékos eredményt jelent.
Gyermekvédelme maximális pontot ért, és írják fel maguknak valahová, az EuroNCAP kukacoskodó szakemberei szerint az 508-as légzsákkikapcsolója megfelelő címkézéssel ellátott, és a veszélyekre figyelmeztető feliratok is megfelelőek. Ilyet sem nagyon olvastunk még tőlük.
Kis motor, kis étvágy?
A downsizing itt is jól sikerült, a BMW eredettel is büszkélkedő 156 lovas 240 Nm-es 1,6 literes turbós benzinmotor tökéletesen dolgozik. Van benne erő, amely a legtöbb helyzethez bőven elegendő, még ehhez a termetes kasztnihoz is, és emellett roppant kulturáltan, csendesen jár. Jól passzol hozzá a hatos manuális váltó is, amely a hosszú áttételeivel az autópályás meneteknél teszi örömmé az utazást, 130 körül szinte alig forog a motor, békésen, motorvonyítás nélkül utazhatunk vele.
Igazából a már korántsem franciás, de még mindig jóval inkább kényelmes, mint sportos futómű is erre ideális. Mint ahogy a nagy összehasonlító tesztünkből is kiderült – itt megnézhetik, hogy a konkurensekhez képest mit tud a Peugeot nagy autója – ebben a kategóriában nem az 508-as az, amelyikkel érdemes megőrülni egy kanyarokkal megspékelt hegyi szakaszon.
Fogyasztás
Általában a benzines motor turbóval megspékelve nem éppen a takarékos autózás záloga. Ha még ezt akkora testtel is nehezítjük, mint amekkorát az 508-as kapott, akkor nagyjából kilenc, tízliteres fogyasztást saccolnánk, bár a gyár bátran 6,4 litert ad meg az átlagfogyasztás rubrikában. Mi ennél ugyan többet mértünk, de még bőven az elviselhető kategóriába tartozik a 7,6 literes átlagfogyasztás. Ami egyáltalán nem tűnik rossznak.