Pont egy olyan válaszvideót képzeltünk el lelki szemeink előtt, amelyet szöveges válaszában Jason Laird, a General Motors kommunikációs vezetője megfogalmazott a Nissan LEAF friss reklámjával kapcsolatban.

Mint emlékezetes, a japán gyártó egy olyan világot mutatott be kisfilmjében, ahol minden, a hajszárító, a mobiltelefon, a számítógép benzinnel üzemel, szemben 100 százalékosan elektromos a Nissan LEAF-fel. A reklámban nemcsak a villanyautó szerepel, de egy másik is, amelyet éppen egy benzinkúton tankol a főhős. A kocsi pedig egy Chevrolet Volt modell.

„Az autógyártó, amely szelíden viccet csinált a termékükből, figyelmen kívül hagyta, hogy autómentőre van szükségük és bérautót javasolnak, hogy megmentsék a terméküket” – osztotta meg gondolatait Jason Laird Twitteren, rávilágítva arra, hogy a Volt akkor is képes tovább közlekedni, ha lemerülnek az akkumulátorai, míg japán társa nem.

A GM szóvivője Rob Peterson, a reklámot „aranyosnak” nevezte, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy
félrevezető és káros az elektromos autók mozgalma szempontjából.

A Chevrolet Volt nem tisztán elektromos autó, hanem egy új típusú konnektorról is tölthető hibrid, amelynek fő hajtómotorja elektromos és nem fordítva. A hatótávnövelőnek nevezett kis benzinmotor főként akkor működik, ha a jármű akkumulátorai lemerülnek, ilyenkor energiát termel, hogy a jármű mozgásban maradjon. Ugyanakkor azokban a helyzetekben (pl. autópályán), ahol a benzinmotor hatásfoka jobb, ott képes közvetlenül hajtani az autót.  

A GM szerint bár az autó hibrid, a legtöbb vevő mégis villanyautóként fogja használni, hiszen az akkumulátorokból hatótávolsága – 40-80 km – a mindennapi használathoz elég nagy.

Most a Nissannál a labda, addig is itt a reklámjuk még egyszer: