A 2011. áprilisi megtorpanás után májusban a személygépjárműveknél 12%, a kis-haszonjárművek területén 19% élénkülés látható, de az MGE rámutat, hogy a forgalomba helyezési darabszámok még messze nem érik el azt a szintet, ami az ágazat fennmaradását a jelenlegi formájában garantálni tudná. Azonban egyértelműen úgy látják, hogy 2010 után már megkezdődött a kilábalás a válságból.
Az MGE álláspontja szerint a továbbra is alacsony értékesítési volumen a kereskedések és javító létesítmények számának további csökkenését vonhatja maga után. Mint mondják, nem arról van szó, hogy a szakma nyereségesen működik-e, hanem arról, hogy az elhúzódó értékesítési és most már a javítási visszaesést milyen formában éli túl.
Sajnálatosnak nevezik, hogy a motorkerékpár-piac csökkenése (idén májusban 15%), némi lassulás mellett, még nem állt meg. Szerintük a 125 ccm-s, maximum 11 kW teljesítményű motorkerékpárok B kategóriás személyautó jogosítvánnyal való vezethetősége, valamint a robogók regisztrációs kötelezettségének bevezetése jelentősen javítani tudná a motorkerékpár-piac helyzetét.
A nagyhaszonjármű-piac talpra állása tovább folytatódik, ami jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos.