Hiába látszott bajnoki esélyesnek a csapat a téli teszteken, a Ferrari nagyon gyengén kezdte a 2011-es idényt, öt futam alatt egyetlen dobogós helyezés jött össze, az eredményesebb versenyző, Fernando Alonso 67 pontos lemaradással csak az ötödik a pontversenyben.

A versenyképtelenségnek személyi következménye is lett, a csapat ma rövid közleményben adta hírül, hogy a technikai igazgató Aldo Costa távozik posztjáról, és „új feladatokat kap a cégen belül”, röviden szólva leváltották.

A csapat nem nevezett ki azonnal új műszaki vezetőt, a tavaly a McLarentől igazolt, a kasztniért felelős Pat Fry, a motor- és elektronikai felelős Luca Marmorini és a gyártást irányító Corrado Lanzone közvetlenül a csapatfőnöknek, Stefano Domenicalinak jelent.

Az olasz Autosprint már két héttel ezelőtt arról írt, hogy a csapatnál átszervezés következhet, a magazin úgy vélte, hogy az aerodinamikai főmérnök, Marco de Luca széke inog – a Ferrari mostani  közleményében róla nem ejtett szót.

Idén nem ez az első vezetői bukás az F1-ben, a siralmasan kezdő Williams technikai igazgatója, Sam Michael három hete nyújtotta be lemondását, amelyet a csapat el is fogadott. Az ausztrál mérnök elvileg kitölti 2011 végéig szóló szerződését, ám az is lehetséges, hogy a csapat inkább előbb szerződést bont, hogy a 2012-es terveihez már ne férjen hozzá a szakember.

Michael azt állította nemrég, hogy több ajánlata is van, jövőre is az F1-ben lesz, nem elképzelhetetlen, hogy mondjuk a Ferrari üresen hagyott technikai igazgatói szerepében.