A gyorsan szűkülő PNA-piac helyett új pálya felé kacsingat az NNG. A most lezárult, közel félmilliárd forintos beruházáshoz EU-s támogatást is szerzett a navigációs szoftverfejlesztéssel foglalkozó cég, amely kis híján 150 millió forintra rúg.
Ebből a pénzből először megismerkedtek az autóiparban használt technológiai tudással, majd eddig nem használt, újtechnológiákat fejlesztettek ki. A korábbinál jóval összetettebb információk alapján tervező rendszer – még az autó ABS-éből, fedélzeti számítógépéből érkező adatokkal is számolni kell – elkészítése 514 ember hónapnyi fejlesztést igényelt.
A rendszer szerencsésen elkészült, de még egy darabig várni kell rá, hogy autókban is találkozhassunk vele. A most következő hathónapos tesztciklus után leghamarabb 2012-ben érkeznek majd az olcsó, magyar fejlesztésű gyári navigációval felszerelt autók.
Mivel ma már szinte minden telefonban van GPS és a legtöbb navigálni is képes, egyre kevesebben költenek kifejezetten navigációra gyártott célgépekre. Ez a piac gyorsan zsugorodik, miközben a gyári, már beépített navigációs berendezések egyre olcsóbbak és egyre alacsonyabb kategóriás autókban is szériává válnak. Emellett persze az okostelefonokat – egyelőre Androidra valamiért nincs iGO – sem vesztik szem elől, így iPhone-ra, sőt, iPad-re is telepíthető az iGO.
Egyelőre titok
Bár azt, hogy melyik autómárka modelljeiben láthatunk először gyárilag beépített iGO navigációs szoftvert, nem kaptunk választ – egyelőre az NNG partnere még nem adott engedélyt arra, hogy ezt elárulják – azért a kiállított tesztpéldányok között feltűnő, határozottan KIA-s gombokkal felszerelt berendezés több mint gyanús. Ha pedig visszagondolunk arra, hogy hány KIA tesztautóban láthattunk már ilyen-olyan barkács iGO-t, akkor mi határozottan erre a dél-koreai márkára tippelnénk.
Az NNG-nél a jövőt az internetre csatlakozó, szoftvereket, térképadatbázist maguktól frissítő autókban látják – mi már láttunk is ilyet az A7-es Audi bemutatóján, ott Google maps futott az autóban, akár műholdképpel és temérdek egyéb lekérhető információval. Kérdés, hogy az mennyire lesz jó bármelyik navigációs szoftvert gyártó cégnek, ha mondjuk az autónk a netről lerántott Google térképen navigál.
Működés közben így néz ki az iGO: