Nigel Mansell első győzelme

Az 1991-es Forma-1-es szezon első harmadában egyértelműen Ayrton Senna dominált. Hat versenyből négyet sikerült megnyernie, míg egy győzelem jutott honfitársának, Nelson Piquetnek, egyet pedig a Williams pilótája, Riccardo Patrese húzott be.

A brit Nigel Mansell (Williams) nyerte a Francia Nagydíj Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futamot, amelyet új helyszínen, Magny-Cours-ban, a 4271 méteres pályán rendeztek meg.
Mansell kétszer előzte meg Prostot, mindkétszer ugyanabban a kanyarban

Mansell kétszer előzte meg Prostot, mindkétszer ugyanabban a kanyarban

Mansell kétszer előzte meg Prostot, mindkétszer ugyanabban a kanyarban


Az olasz versenyző ráadásul két edzéselsőséggel is bizonyította, hogy az FW14 kódnéven futó autóban nagy lehetőségek rejlenek. Ennek ellenére cspattársa, Nigel Mansell egész évben szenvedett. Hat futam után harmadannyi pontja sem volt, mint az élen álló Sennának, de Patrese is hét ponttal többet gyűjtött össze. A brit pilóta a negyedik helyről várta a Francia Nagydíjat, amely nem a Paul Ricard pályán, hanem új helyszínen, Magny Cours-ban került megrendezésre.

Az új pálya minden versenyző dolgát egyformán nehezítette, ám Mansell, aki már nagyon ki volt éhezve a sikerre, újabb vetélytársat is kapott Alain Prost személyében, aki egy alaposan feljavított autóval vágott neki a hétvégének. A Ferrari 643 az edzéseken igen jól teljesített, ám az elsőséget – immár harmadjára a szezonban – Patrese szerezte meg.

Mansell először belülről, majd kívülről is el tudott menni francia vetélytársa mellett

Mansell először belülről, majd kívülről is el tudott menni francia vetélytársa mellett

Mansell először belülről, majd kívülről is el tudott menni francia vetélytársa mellett


Ezzel azonban nem tudott élni, mert elrontott rajtja miatt alaposan visszaesett. Mansellnek a versenyen csak Prosttal kellett megküzdenie, mert Senna, önmagához képest szürke teljesítményt nyújtva, csak a harmadik helyen autókázott. A brit foggal-körömmel küzdött, balszerencséje azonban ekkor sem kerülhette el, hiába előzte meg Prostot, a bokszutcában tett látogatása hosszabbra nyúlt az átlagosnál, így ismét mögé került. De a technika erre a futamra összeállt, így később mégis átvette a vezetést, amit egészen a végig megtartott.

Nem mai hírek

Nem, nem kerültünk időviharba. Csupán úgy gondoljuk, hogy jópofa dolog visszanézni, milyen dolgok estek meg az elmúlt pár évtizedben az autózás történetében. És az MTI Sajtóadatbankjának (szerkesztőségi munkanéven csak MTI Classic) hála ezt meg is tehetjük. Szemezgetünk a régmúlt hírei között, az arra érdemeseket – érdekeseket, furcsákat, meghökkentőket – pedig Önök elé tárjuk


Budapest, 1991. július 4. csütörtök (Reuter)

Élen a Vörös Ötös

Élen a Vörös Ötös

Élen a Vörös Ötös


„A hét végén új helyszínen, Magny-Cours-ban, a 4271 méteres ringen rendezik meg a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság újabb futamát, a Francia Nagydíjat. Az elmúlt tíz esztendő franciaországi versenyeit tekintve a hazaiak kiválósága, a háromszoros világbajnok Alain Prost a rekorder, ő már ötször is győzött, míg rajta kívül a mostani mezőnyből csak a brazil Nelson Piquet (egyszer) és a brit Nigel Mansell (kétszer) tudott diadalmaskodni.

A szakemberek ezúttal is a McLaren (brazil Ayrton Senna és osztrák Gerhard Berger a csapat két pilótája) és a Williams (az olasz Riccardo Patrese és a brit Nigel Mansell) kiélezett küzdelmét várjak, bár a gyengélkedő Ferrari (a francia Alain Prost és honfitársa, Jean Alesi) is mindent megtesz az előrelépés érdekében, most az új 643-as modelltől reméli a sikert.
A világbajnoki futam vasárnap 14 órakor kezdődik.”

Három feladott verseny, egy hatodik és két második hely után Mansell végre győzni tudott

Három feladott verseny, egy hatodik és két második hely után Mansell végre győzni tudott


Magny-Cours, 1991. július 7. vasárnap (MTI)

„A brit Nigel Mansell (Williams) nyerte a Francia Nagydíj Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futamot, amelyet új helyszínen, Magny-Cours-ban, a 4271 méteres pályán rendeztek meg. A második helyet a francia Alain Prost (Ferrari), a harmadikat pedig a világbajnoki címvédő brazil Ayrton Senna (McLaren) szerezte meg.

A Francia Nagydij végeredménye (72 kör a 4271 méteres pályán):

1. Nigel Mansell (brit, Williams-Renault) 1:38:00.056 ó
2. Alain Prost (francia, Ferrari) 5.003 mp hátrány
3. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 34.934 mp h.
4. Jean Alesi (francia, Ferrari) 35.920 mp h.
5. Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 1 kör hátrány
6. Andrea de Cesaris (olasz, Jordan-Ford) 1 kör h.

A vb-pontverseny állása a 7. futam után:

pilóták:
1. Ayrton Senna 48 pont

2. Nigel Mansell 23
3. Riccardo Patrese 22
4. Alain Prost 17
5. Nelson Piquet (brazil, Benetton-Ford) 16
6. Gerhard Berger (osztrák, McLaren-Honda) 10

konstruktőrök:
1. McLaren-Honda 58 pont

2. Williams-Renault 45
3. Ferrari 25
4. Benetton-Ford 21
5. Tyrrell-Honda 11
6. Jordan-Ford 9

A 100 ezer néző előtt megrendezett 41. Francia Nagydíj rosszabbul nem is kezdődhetett volna az első rajtkockából indult olasz Riccardo Patresének, a legutóbbi futam győztesének. A startjelre nem tudott nekivágni a 72 körös távnak, kocsija bennragadt, s a nagy riválisok sorra húztak el mellette.


A három héttel ezelőtti Mexikói Nagydíj nyertese valahogy mégiscsak a társak után eredt, s azzal is elégedett lehetett, hogy a kilencedik helyről az ötödikre, tehát még pontszerző helyre, tornázta fel magát. Örülhettek a szervezők, hogy ebből a malőrből nem lett baleset.

Mansell kétszer előzte meg Prostot, mindkétszer ugyanabban a kanyarban

Mansell kétszer előzte meg Prostot, mindkétszer ugyanabban a kanyarban

Mansell kétszer előzte meg Prostot, mindkétszer ugyanabban a kanyarban


A másik első soros, a francia Alain Prost rajtolt a legjobban, sokáig vezetett, de aztán a 22. körben üldőzője, a brit Nigel Mansell egy ügyes manőverrel megelőzte. Tíz körrel később, amikor a szigetországi versenyző kiállt kerékcserére, a francia Professzor visszaszerezte az éllovas poziciót.

Ám előnyét nem tudta megtartani, mert Mansell az 55. körben ismét az élre állt, s innen már nem engedte ki a kezéből a vezetést. Prost, aki a Ferrari egy új modelljét kormányozta, biztosan gyűjtötte be a másodiknak járó hat pontot, míg a harmadik hely az idei vb-pontversenyben még mindig fölényesen vezető, az önmagához képest ezúttal gyengébb teljesítményt nyújtó Sennának jutott.


Mansell, aki pályafutása 17. sikerét aratta, a győztest megillető díjat Francois Mitterrand francia elnöktől vehette át.”