A 850 lóerős Dacia tempóját biztosan nem hozza majd a Nissan LEAF, de energiafelhasználásban simán lenyomja majd a Pikes Peak-i hegyi versenyen román ellenfelét. Június 26-án ugyanis az elektromos Nissan is indul a 89. Pikes Peak-i hegyi versenyen, a volánja mögött a veterán off-road bajnokkal, Chad Horddal.
A LEAF az elektromos jármű kategóriában áll rajthoz, és a néhány utasteret érintő változtatástól eltekintve felszereltsége a gyárból kigördülő autókéhoz lesz hasonló. Eltávolítják az üléseket és kárpitozást, hogy legyen helye a biztonsági berendezéseknek, mint a bukócsövek, illetve a versenyülések.
A széria LEAF-hez hasonlóan a Pikes Peak kivitelben 80 kW teljesítményű (107 LE), illetve 280 Nm nyomatékú egyenáramú szinkronmotor biztosítja a dinamikát. Az energia lítiumon akkumulátorokból származik.
A Nissan célja, hogy megmutassa a LEAF nemcsak takarékos, de autózás élményt is jól hozza. A LEAF, mint versenyautó a Pikes Peak-en mutatkozik be először, de a Nissan a közelmúltban már leleplezte a LEAF NISMO RC-t, ami ízig-vérig versenygép.
Már próbáltuk Nissan LEAF-et, cikkünket a tesztről ide kattintva olvashatják el.