Buszsávban megy akinek sürgős
Buszsávban megy akinek sürgős
Fotó megosztása:
Jönnek
Jönnek
Fotó megosztása:
Mixerverseny
Mixerverseny
Fotó megosztása:
Engedjé' ki!
Engedjé' ki!
Fotó megosztása:
Piros fehér zöld
Piros fehér zöld
Fotó megosztása:
Ugrató
Ugrató
Fotó megosztása:
Kihalt
Kihalt
Fotó megosztása:
Lassítás
Lassítás
Fotó megosztása:
Villamosnak lenni jó
Villamosnak lenni jó
Fotó megosztása:
Csak óvatosan
Csak óvatosan
Fotó megosztása:
Lassú menet
Lassú menet
Fotó megosztása:
Kicsik, nagyok
Kicsik, nagyok
Fotó megosztása:
Vannak akik dolgoznak
Vannak akik dolgoznak
Fotó megosztása:
Sorfal
Sorfal
Fotó megosztása:
Ön hagyná, hogy a megengedettnél jobban megpakolják?
Ön hagyná, hogy a megengedettnél jobban megpakolják?
Fotó megosztása:
Rajtrács
Rajtrács
Fotó megosztása:
Párban
Párban
Fotó megosztása:
Ráérősen
Ráérősen
Fotó megosztása:
Szeva!
Szeva!
Fotó megosztása:
Egy sáv maradt
Egy sáv maradt
Fotó megosztása:
Reméljük ez a tavalyi kép örökre a múlté
Reméljük ez a tavalyi kép örökre a múlté
Fotó megosztása:
Nyíííííí!
Nyíííííí!
Fotó megosztása:
Sorfal
Az Európai Parlament (EP) kedden Strasbourgban megszavazta azoknak az új uniós szabályoknak a bevezetését, amelyeknek köszönhetően a tagállamok a jövőben a nehézgépjárművektől nemcsak az infrastruktúra igénybevételéért (úthasználati díj) szedhetnek díjat – miként az ma is lehetséges -, hanem az okozott levegő- és zajszennyezés költségeit is megfizettethetik velük.
Az „euromatrica-irányelv” a módosítás nyomán a forgalmi torlódások jobb kezelését is lehetővé teszi: megengedi ugyanis a tagállamoknak, hogy a nehéz tehergépjárművektől szedett díjakat napszak szerint differenciálják.
Az új szabályozás harmadik fontos eleme a beszedett díjak elkülönítése, vagyis az a lehetőség, hogy a tagállamok az újfajta bevételeket félretegyék az európai közlekedési infrastruktúra (TEN-T) fejlesztését célzó projektek finanszírozására.
Kilométerenként átlagban 3-4 eurócenttel növekedhetnek a fuvarozók költségei azzal, hogy a jövőben a nehézgépjárművek által okozott zaj- és levegőszennyezésért is fizetni kell, azaz száz kilométeren 800-1000 forinttal kell többet fizetniük.
Siim Kallas közlekedéspolitikai EU-biztos a szavazás nyomán örömmel állapította meg, hogy lezárult a régóta húzódó vitafolyamat, és lehetővé vált, hogy a nehéz tehergépjárművek kifizessék az általuk okozott környezetszennyezés és a keltett zaj teljes költségeit.
„Az új szabályok az árakon keresztül hatékonyabb logisztikai megoldások, és kevésbé szennyező járművek alkalmazására késztetik a gazdasági szereplőket, miközben általában véve gondoskodnak arról, hogy közlekedési rendszerünk fenntarthatóbbá váljék” – állapította meg az EU-biztos.
Az új rendelkezéseket – a tagállami kormányok várható nyári jóváhagyó aktusa után – két év alatt kell átültetni a nemzeti jogrendszerekbe.
Forrás: MTI