A Renault Sport ügyvezető igazgatója szerint a francia gyár a „vörös zónába” került, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) meglebegtette, hogy 2015-re halasztaná az új motorok bevezetését. Az FIA-nak és a csapatoknak jövő héten kell dönteniük arról, milyen hajtóművek legyenek két év múlva a Forma-1-ben.
Az eredeti tervek szerint 2013-tól soros, négyhengeres, 1,6 literes turbómotorok váltanák fel a jelenlegi 2,4 literes, V8-asokat. A Renault az utcai modelljei miatt örömmel fogadta az új szabályozást; a Ferrari, a Mercedes és a Cosworth viszont ellenzi a bevezetését. A két luxusmárka azért, mert a négyhengeres kis turbó nem illik bele az utcai sportautó-kínálatába, míg a Cosworth az új motorok kifejlesztésének költségét (becslések szerint 50-100 millió euró) sokallja.
De Jean-Francois Caubet, a Renault Sport ügyvezető igazgatója most bekeményített: minél előbbi, határozott döntést követel, különben a Renault kiszállhat az F1-ből.
„Közöltük Jean Todttal [az FIA elnökével] és Bernie Ecclestone-nal, hogy mi az új motorokat akarjuk. Amikor két évvel ezelőtt úgy döntöttünk, hogy nem szállunk ki az F1-ből, három ígéret miatt döntött így az igazgatótanács. Az első az volt, hogy megváltoztatják a motorgyártás technológiáját, hogy sokkal nagyobb legyen az átfedés az F1-es motor és az utcai autók között. A második a költségek csökkentése volt, a harmadik az eredményesség.”
„Azóta megfeleztük a kiadásainkat, remek eredményeket értünk el a Red Bull Racinggel és a saját csapatunkkal, de az utcai autókkal való rokonság továbbra is megoldatlan probléma. Ismerjük a Ferrari, a Mercedes és a Cosworth álláspontját, hiszen rengetegszer találkoztunk már a többi motorgyártóval, a Renault azonban továbbra is ragaszkodik az eredeti elképzeléshez.”
„Megmondtam Bernie-nek és Jean Todtnak, hogy a ‘vörös zónában’ vagyunk, ugyanis fogalmunk sincs, mit hoz a jövő a Renault számára.”
Caubet arra is felhívta a figyelmet, hogy a szabályok egyik hétről a másikra történő, folytonos megváltoztatása sokat ront a száguldó cirkusz hitelén a Renault igazgatótanácsa előtt.
„Nem szeretnénk elveszteni az F1-es csapat irányításának képességét, de ha nem tartunk ki a szabályok mellett, ha folyamatosan megváltoztatjuk a feltételeket, kicsúszik a kezünkből az irányítás. Ez azután gondokhoz vezethet az igazgatótanácsban is” – tette hozzá Jean-Francois Caubet.
Az FIA és az istállók képviselői június 23-án (jövő csütörtökön), Valenciában döntenek a 2013-as motorszabályokról.