A „Le Mans vers le Futur” (Le Mans a jövő felé) rendezvény egy kis szelete volt az idei 24 órán át tartó legendás küzdelemnek Le Mans-ban. Csendes és nem számottevő, a nagy hangzavarral járó versenyhez képest, de lehet, hogy ez még a mi jövőnkben változni fog.
Több működőképes prototípust is bemutattak, közöttük a Green GT elnevezésű svájci fejlesztést is, azzal a nem szerény céllal, hogy jövőre indulnak a megmérettetésen és konkurenciát adnak a benzines és dízel motoroknak. Az ACO (Automobile Club de l’Ouest) építette versenygép 300 Kilowattos (402 lóerő) teljesítményt céloz meg, igaz még csak 134 lóerőnél tartanak, de a fejlesztés folyamatos és jövő ilyenkorra várhatóan elérik a kitűzött célt.
Az elektromos üzemű GreenGT LMP H2 hidrogénből nyerne energiát a verseny alatt, ebből 700 Bar nyomáson 12 kilogrammnyi fér el az erre a célra kialakított tartályban. Christian Pescatori tesztpilóta már meg is mutatta milyen látvány egy teljesen hangtalanul suhanó Le Mans-i versenyre készülő versenyautó.
Úgy tűnik a közvetítő TV csatornáknak ki kellesz valamit találni, mert hanghatás nélkül ez még igencsak furcsán hat a motorzajhoz szokott füleknek.