A Citroën versenyzője, Sebastien Loeb volt a leggyorsabb a rali-világbajnokság hetedik futama, a Görög-rali mai shakedownján. A délelőtt megtartott közös tesztre 3,1 kilométeres szakaszt jelöltek ki, a Loutrakiban található szervizpark közelében.
A pálya eleinte nem volt tökéletes, az éjszakai esőzés miatt saras volt. Lassacskán azonban felszáradt és a napsütéssel, hőséggel jól szimulálta a péntektől várható körülményeket.
A hétszeres világbajnok 2 perc 15.5 másodperc alatt teljesítette a pályát, 0,7 másodperccel gyorsabban, mint a szintén Citroënnel, de privátként induló Petter Solberg. A norvég a második kör után kicseréltette a DS3 lengéscsillapítóit, így utána kezdte újra beállítani az autót.
„Eleinte úgy láttuk, csak egyszer megyünk a sár miatt, de aztán felszáradt, szóval folytattuk. Minimális dolgokat változtattunk az autón. Elégedettek vagyunk” – mondta Loeb.
„Ahogy minden futamnál, most is remélem, harcolhatunk a győzelemért. De egy biztos, sokkal fontosabb, hogy pontokat szerezzünk. Ez egy nehéz verseny, talán a legnehezebb az idényben. Vigyáznunk kell, de ha másodpercekért harcolsz, nem veszíthetsz sokat.”
A legjobb fordos Mikko Hirvonen volt, a harmadik időt autózta. Lemaradása azonban több mint egy másodperc volt, ami nem túl jó hír, hiszen a gyár nagyon szeretne már nyerni. A vb szempontjából is ideálisabb lenne, hogy az öt Citroën-győzelem után Görögországban és Finnországban a „kék ovál” nyerjen, mielőtt az a három aszfaltos verseny következik, ahol Loeb öt éve nem kapott ki.
Hirvonen az eredmény ellenére is elégedett a teszttel. „Az autó jó, nem változtattunk a beállításokon.” Nem úgy a csapattársa Jari-Matti Latvala, a Ford másik pilótája számos beállítást kipróbált, valószínűleg ennek tudható be, hogy kilométerenként egy másodperccel volt lassabb Loebnél.
Latvalánál így nemcsak a Citroën-csapat másik pilótája, Sebastien Ogier volt gyorsabb, de Henning Solberg, Kimi Räikkönen és Jevgenyij Novikov is. Ez annál is érdekesebb, ha tudjuk, hogy Solberg és Räikkönen kihagyták az Argentin-ralit, így viszonylag régen ültek rali-versenyautóban.
„Azért vagyunk itt, hogy teszteljük a beállítást és ez az, amit teszünk” – nyilatkozta Räikkönen, majd hozzátette: „Minden OK.”
Turán Friciék is ott volt a shakedownon, de nem hajtottak gyorsan. Kihasználták az FIA szabályát, amely további hat abroncs megvásárlását engedélyezi az előírt gumimennyiség mellett azoknak, akik részt vesznek a közös teszten. Friciék hétfőn hasonló körülmények között viszonylag sokat tudtak menni a Fiestával, így csak a gumik miatt teljesítették, egyszer a mai pályát. A hétvégén így jobban gazdálkodhatnak, amire szükség is lehet.
Frici nehéz versenyre számít, főként a szakaszokon lévő rengeteg éles kő és szikla miatt, az autóval azonban elégedett. Mint megtudtuk, a Ford módosította az autójuk kipufogóját, hogy ne ismétlődhessen meg a korábbi tűzeset.
A 2011-es Görög-rali shakedownjának legjobbjai:
1. S. LOEB, Citroën DS3 WRC 2:15.5
2. P. SOLBERG, Citroën DS3 WRC 2:16.2
3. M. HIRVONEN, Ford Fiesta RS WRC 2:16.8
4. S. OGIER, Citroën DS3 WRC 2:17.8
5. H. SOLBERG, Ford Fiesta RS WRC 2:18.0
=6. K. RÄIKKÖNEN, Citroën DS3 WRC 2:18.6
=6. J. NOVIKOV, Ford Fiesta RS WRC 2:18.6
8. J-M. LATVALA, Ford Fiesta RS WRC 2:19.0
9. F. VILLAGRA, Ford Fiesta RS WRC 2:19.1
10. M. OSTBERG, Ford Fiesta RS WRC 2:19.2
A Görög-rali holnap kezdődik, a mezőnynek három nap alatt 18 gyorsasági szakaszt, összesen 348,8 kilométert kell teljesíteni versenytempóban.