2011. július 9-én több mint 80 autómatuzsálem érkezik a fővárosba, a hatodik Donau Masters nemzetközi veteránautós túra budapesti célállomására. Az 1976. december 31. előtt gyártott autócsodák Németországból indulva, a Duna mentén Ausztria és Szlovákia érintése után jutnak el a belvárosba. A mezőny a Hungaroringről a Hősök tere – Andrássy út – József Attila út – Széchenyi tér (volt Roosevelt tér) útvonalon halad.

Autócsodák Budapesten 1
Autócsodák Budapesten 11


A túra résztvevői – előre láthatóan – 16:30 órakor érnek célba a Széchenyi téren, ahol az érdeklődők másnap reggelig tekinthetik meg a szebbnél szebb, régi autócsodákat. A 2011-es Donau Masters szervezői és résztvevői az előző évekhez hasonlóan, idén is összesen 10 000 euróval támogatják a négy ország SOS-Gyermekfalvait.

A veterán járművek között Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Austin Healey, Triumph, Rolls Royce, Jaguar, Alfa Romeo, Ferrari, Fiat modellek is teljesítik az Ulm és Budapest közötti, közel 960 km-es távot.

A mezőny legidősebb indulója egy 1929-ben gyártott Ford Racer. A versenyautó az „A” modell alapjaira épült, 3,3 literes motorja ugyanúgy 40 lóerőt teljesít, mint a normál kiviteleké. A típus nagyobb teljesítményének és háromfokozatú váltójának köszönhetően sokkal alkalmasabb volt sportcélokra, mint neves elődje, a T modell.

A túra másik különlegessége az 1955-ben gyártott, Mercedes-Benz 300 SL Coupe. A legendás túra-coupé volt a Daimler-Benz háború utáni első olyan sportautója, melyet 1954-től 1957-ig sorozatban készítettek, utcai használatra. Az összesen 1400 példányban gyártott modell áramvonalas testének kialakításában a motor 45 fokban balra döntött beépítése is segített. A jó menetteljesítményeket emellett a viszonylag csekély tömeg (1295 kg), és a sorozatgyártott Mercedes-Benzben először megjelenő benzin-befecskendezés biztosította.

Az utóbbi technikai elem az 1952-es évjárat porlasztós versenyautójával szemben 40 lóerő plusszal szolgált, így a végsebesség a végáttételtől függően 235 és 260 km/óra között alakult.

A Donau Masters márkafüggetlen nemzetközi veteránautós túrát a Mercedes-Benz ulmi képviselete hagyományteremtő szándékkal 2006-ban indította útjára.