Vettel Monacóban is kihasználta a kipufogógáz-kivezetés előnyeit
F1: Vettel nem fél a diffúzorszabálytól 9 A Red Bull még tavaly nyáron vezette be újítását, az úgynevezett befújt diffúzort, amely 2011-re az F1-esek egyik legfontosabb technikai megoldásává vált. A befújt diffúzorok működésének lényege, hogy a kipufogógázokat a padlólemez hátsó részére vezetve növelik a leszorítóerőt, az idén elterjedt változatban már a gázadáson kívüli időben, azaz a kanyarokban is.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint ez már ütközik a mozgó, a versenyzők által működtetett aerodinamikai elemek tilalmával, ezért a Brit Nagydíjtól a megoldást gyakorlatilag betiltásként felfogható mértékben korlátozzák majd.

A csapatok jó részének nem tetszik a szigorítás, az egyik leghevesebb ellenző a Red Bull, ezzel együtt viszont Sebastian Vettel szerint nem ők veszítik majd a legtöbbet Silverstone-tól.

„Ha megvalósul, akkor szerintem mindenkit rosszul érint majd. Úgy gondolom, az autónk koncepcióját tekintve nem mi járunk igazán rosszul, szerintem mások többet buknak majd emiatt, a Renault vagy a Mercedes például teljesen erre a megoldásra támaszkodik” – magyarázta a világbajnok.

„Persze mindenkinek hátrányt jelent, mindannyiunknál szerepe van a teljesítményben. Mi is gyorsabbak vagyunk tőle, a tiltás minket is lassít majd, de azt hiszem, másokhoz viszonyítva nem kerülünk hátrányba.”

Vettel úgy gondolja, hogy a pilótáknak nem okoz majd gondot a tiltás utáni átállás.

„Nyilván csökken majd a bemeneti és a kanyarsebesség, és mindenütt, ahol nem nyomjuk a gázt. De szerintem eléggé hozzászoktunk már, hogy olyan autókat vezessünk, mint amilyenek tavalyig voltak, a versenyen úgyis gyorsan kell alkalmazkodni.”