A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy szabálymódosítással már a múlt hétvégi Európa Nagydíjra kiiktatta az időmérőn használt különleges motorbeállításokat  – pontosabban ellehetetlenítette a használatukat -, a jövő hétvégén következő Brit Nagydíjra pedig gyakorlatilag teljesen betiltja a diffúzorok ún. meleg befújását, azaz azt, hogy a kipufogógázokat a gázelvétel alatt is az autó padlólemezére lehessen vezetni.

A módosítás hatása főleg a kanyarsebességben, az ott jelentkező plusz leszorítóerő eltűnésében jelentkezik majd. Egyesek azt várják, hogy a szabályváltoztatás megváltoztatja az erőviszonyokat – a Red Bull, a Mercedes és a Renault gyengül majd -, de a csapatok többsége inkább arra tippel, hogy marad a status quo.

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko azt állítja, hogy a címvédő csapatnál fél másodperces körönkénti lassulással számolnak, de más irányú fejlesztésekkel ellensúlyozni fogják ezt.

„Úgy tippeljük, hogy a befújt diffúzor nélkül körönként nagyjából 0,5 másodpercet veszítünk majd. Azonban készülünk is erre a beállítások és az aerodinamika terén, bízunk benne, hogy megtarthatjuk a jelenlegi teljesítményszintünket” – mondta az osztrák.

A Ferrarinál egyelőre nem táplálnak nagy reményeket a tilalom kapcsán, és a Red Bull-hoz hasonlóan a többi terület fejlesztésével készülnek a Brit Nagydíjra:

„Silverstone-ra az FIA módosít a kipufogógázok felhasználásán – egyelőre senki sem tudja biztosan, hogy ez jelentős tényező lesz-e majd, a kép csak a pénteki szabadedzéseken kezd kitisztulni. Addig is minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a lehető legfelkészültebben érkezzünk a következő fordulóra, minden területen dolgozunk a fejlesztéseken” – áll az olasz csapat honlapján.