A Forma-1-ben 1997-ben bemutatkozott Jarno Trulli a Toyota 2009 végi kiszállása után az újonc Lotushoz csatlakozott. Az olasz veterán az azóta eltelt időszakban általában csapattársa, Heikki Kovalainen mögött végzett, idén mindössze egyetlen alkalommal tudta megverni a finnt az időmérőn.
Trullit bosszantják a nála újra és újra jelentkező kormányzási hibák és általában sem elégedett a Lotus haladásával.
„Nem jó időszak ez számomra, az autó nem elég jó aerodinamikailag. A 2010-es betanulás után azt vártam, hogy idén már a középmezőnyben küzdhetünk, de ehelyett mindig hátul vagyunk. A Lotus még mindig a tapasztalatszerzésnél jár” – mondta a Gazzetta dello Sportnak.
„A fő gondom a kormányszervóval van, mert egyfolytában problémám van vele. Ha nem érzem pontosan a kormányzást – ahogy mostanában mindig ez a helyzet -, akkor nem tudok alkalmazkodni. A vezetési stílusom nagyon precíz, de nem tudom kihasználni, nem érzem a határt. Olyan, mintha bekötött szemmel vezetnék.”
„Kovalainennek nincsenek ilyen gondjai, ezért gyorsabb nálam. Az időmérőn sosem hozhatom ki a maximumot, és bár a rajtok után jól megyek a nehéz autóval, de amikor könnyebb lesz, már bajban vagyok.”
A kiábrándultan nyilatkozó olasz lotusos szerződése az év végén lejár, azt mondja, hogy ha nem lehet versenyképesebb, akkor búcsút is inthet a Forma-1-nek.
„Még szeretném meglátni, hogy haladnak a dolgok. Hozzászoktam, hogy a dobogóért, a győzelemért hajthassak, most viszont rossz így. Lehet, hogy meggondolom és elhagyom az F1-et, bár a versenyzést nem hagyom abba. Az Indycar nem érdekel, de a hosszú távú versenyzés, mint a Le Mans-i 24 órás talán igen, ha erős csapatnál lehetnék. De egyelőre nem gondolkodom ezen, tiszta fejet akarok. Majd meglátjuk.”