Amerikában a Hyundai a Genesis márkával próbálja megismételni a Lexus az Infiniti sikerét. Európába csak a kupé jutott el, amely a hathengeressel nagyot üt, nagyot farol és nagyon éhes.
1/37 Elhinnék, hogy nem olyan rég még ez a pária volt a Hyundai sportkupéja?
Elhinnék, hogy nem olyan rég még ez a pária volt a Hyundai sportkupéja?
Fotó megosztása:
2/37 Amerikában a Hyundai a Genesis márkával próbálja megismételni a Lexus az Infiniti sikerét. Európába csak a kupé jutott el, amely a hathengeressel nagyot üt, nagyot farol és nagyon éhes
Amerikában a Hyundai a Genesis márkával próbálja megismételni a Lexus az Infiniti sikerét. Európába csak a kupé jutott el, amely a hathengeressel nagyot üt, nagyot farol és nagyon éhes
Fotó megosztása:
3/37 Az első MacPherson felfüggesztés kicsit olcsó megoldás egy ilyen kaliberű sportkupétól. Fontosabb, hogy a hátsókerék-hajtásra nem sajnálták a pénzt
Az első MacPherson felfüggesztés kicsit olcsó megoldás egy ilyen kaliberű sportkupétól. Fontosabb, hogy a hátsókerék-hajtásra nem sajnálták a pénzt
Fotó megosztása:
5/37 Kevesebb extrával, de szintén sperrdiffivel a Nissan 370Z 13 999 000 forinttól kapható, viszont csak kétszemélyes
Kevesebb extrával, de szintén sperrdiffivel a Nissan 370Z 13 999 000 forinttól kapható, viszont csak kétszemélyes
Fotó megosztása:
6/37 A Genesis nem az a sportautó, amiben átüt a koponyatetőn az adrenalin, de az önzáró differenciállal és a V6-os motorral nagyon élvezetes
A Genesis nem az a sportautó, amiben átüt a koponyatetőn az adrenalin, de az önzáró differenciállal és a V6-os motorral nagyon élvezetes
Fotó megosztása:
7/37 Biztos, hogy a TT és az RCZ gyorsabb közúton, de gázadásra nem tudnak farolni, csak az orrukat túrják
Biztos, hogy a TT és az RCZ gyorsabb közúton, de gázadásra nem tudnak farolni, csak az orrukat túrják
Fotó megosztása:
9/37 240 a végsebessége, 6,4 s alatt gyorsul százra. A változó szelepvezérléses V6 303 lóerős 6300-on, nyomatéka 361 Nm 4700-as fordulatszámon
240 a végsebessége, 6,4 s alatt gyorsul százra. A változó szelepvezérléses V6 303 lóerős 6300-on, nyomatéka 361 Nm 4700-as fordulatszámon
Fotó megosztása:
10/37 Érdekes lehet a kézi váltós kétliteres turbómotorral. 210 lóerővel 9 990 000 forintba kerül
Érdekes lehet a kézi váltós kétliteres turbómotorral. 210 lóerővel 9 990 000 forintba kerül
Fotó megosztása:
11/37 Alapáron 19 collosak a felnik
Alapáron 19 collosak a felnik
Fotó megosztása:
13/37 Jól fognak a fékek
Jól fognak a fékek
Fotó megosztása:
14/37 Sportkupéhoz keret nélküli ablak dukál
Sportkupéhoz keret nélküli ablak dukál
Fotó megosztása:
15/37 Nem igénytelen, csak unalmas a műszerfal, semmi sportos nincs benne
Nem igénytelen, csak unalmas a műszerfal, semmi sportos nincs benne
Fotó megosztása:
17/37 Egyen Hyundai-kijelző jutott csak a nagyágyúnak
Egyen Hyundai-kijelző jutott csak a nagyágyúnak
Fotó megosztása:
18/37 Sportosan nehezen jár a kormány, így is kell
Sportosan nehezen jár a kormány, így is kell
Fotó megosztása:
19/37 Átlagos a hatfokozatú automata, a kézi váltó jobban illene a sportkupéba. A fül teteje nem mozog, lejjebb egy nyomógombbal válthatunk
Átlagos a hatfokozatú automata, a kézi váltó jobban illene a sportkupéba. A fül teteje nem mozog, lejjebb egy nyomógombbal válthatunk
Fotó megosztása:
21/37 Bármilyen Hyundaiban benne lehetnének ezek az órák
Bármilyen Hyundaiban benne lehetnének ezek az órák
Fotó megosztása:
22/37 Hátul meglepően tágas a lábtér és a csomagtartó sem szűk
Hátul meglepően tágas a lábtér és a csomagtartó sem szűk
Fotó megosztása:
23/37 A zsanér a lehető legolcsóbb megoldás, de gázos teleszkóp segít nyitni a fedelet
A zsanér a lehető legolcsóbb megoldás, de gázos teleszkóp segít nyitni a fedelet
Fotó megosztása:
25/37 Olyan szép a V6-os szívómotor hangja, hogy többet is elviselnénk belőle
Olyan szép a V6-os szívómotor hangja, hogy többet is elviselnénk belőle
Fotó megosztása:
26/37 Alapáron adják a toronymerevítést
Alapáron adják a toronymerevítést
Fotó megosztása:
27/37 Jó az üléshelyzet, a sportülések rendesen tartanak
Jó az üléshelyzet, a sportülések rendesen tartanak
Fotó megosztása:
29/37 Lőrincz úr, hogyan ítéli meg a fejteret?
Lőrincz úr, hogyan ítéli meg a fejteret?
Fotó megosztása:
30/37 Függesztett helyett alsó fogáspontú a gázpedál, mert ez számít sportosabbnak
Függesztett helyett alsó fogáspontú a gázpedál, mert ez számít sportosabbnak
Fotó megosztása:
31/37 Full-full és további extrák
Full-full és további extrák
Fotó megosztása:
33/37 Nem szarral gurít a hathengeres motor
Nem szarral gurít a hathengeres motor
Fotó megosztása:
34/37 A Genesis a Hyundai prémiummárkája Amerikának
A Genesis a Hyundai prémiummárkája Amerikának
Fotó megosztása:
35/37 Amerikának kell a burn out: a kupé nem veszi el a gázt, ha közben állunk a féken
Amerikának kell a burn out: a kupé nem veszi el a gázt, ha közben állunk a féken
Fotó megosztása:
37/37 Lételeme a gumifüst. Itt is sikerült megmutatni, mit tud a hathengeres Genesis Coupé
Lételeme a gumifüst. Itt is sikerült megmutatni, mit tud a hathengeres Genesis Coupé
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Amerikának kell a burn out: a kupé nem veszi el a gázt, ha közben állunk a féken
Amerikának kell a burn out: a kupé nem veszi el a gázt, ha közben állunk a féken
Bal láb a féken, jobb a gázon és az irgalmatlan hathengeres kezdi túlforgatni a kerekeket. Lassan, erőből csinálja, mire sárga-pirosról zöldre vált a lámpa, füst száll fel a hátsó kerekektől.
Lexus, Acura, Infiniti, Genesis
Leugrok a fékről, padlógáz. A buszmegállóban a srácok csodálják a vastag fekete csíkokat és biztosak benne, hogy ez a világ legjobb autója, csak nem tudják hová tenni. Amerikában a Hyundai a Genesis márkával ugyanazt próbálja megugrani, amit jó húsz éve a Toyota a Lexusszal vagy a Nissan az Infinitivel kezdett.
Elhinnék, hogy nem olyan rég még ez a pária volt a Hyundai sportkupéja?
Elhinnék, hogy egykor ez a pária volt a Hyundai sportkupéja? A kevésbé sportos utóda a Veloster, a másik a Genesis Coupé
Európában a Genesis-modellek közül jó érzékkel csak a kupé kapható, Hyundai Genesis Coupé néven, az akár 429 lóerős, ötezres nyolchengeressel megvadított limuzin nem.
Király a verda
Az élek kicsit a megboldogult FIAT Coupéra hasonlítanak, a felni a Lexusé vagy az Infinitié is lehetne, a sziluett megrajzolójának alighanem a Nissan 350Z-t tették a párnája alá, de a forma nagyon látványos, főleg a limezöld metálszínnel.
Sok menő autóval szemben a Genesis Coupét szívélyesen beengedték, sokkal többen csodálták, mint utálták. Egy biztonsági őrként senyvedő úr egyszer a tolótetőn kiabálta be a lámpánál, hogy istenkirály a verda és nyomjam, ami fér.
A V6-os Hyundai és más sportkupék
Audi TTS Coupé S tronic aut. (272 LE)
15 215 000 Ft
Hyundai Genesis Coupé 2.0T Style man. (210 LE)
9 990 000 Ft
Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 Sport aut. (303 LE)
13 590 000 Ft
Nissan 370Z Coupé Csomag 1 aut. (328 LE)
15 599 000 Ft
Peugeot RCZ 1,6 THP man. (200 LE)
8 930 000 Ft
Porsche Cayman Tiptronic aut. (265 LE)
18 270 000
Belülről i30 is lehetne
Nem igénytelen, csak unalmas a műszerfal, semmi sportos nincs benne
Nem igénytelen, csak unalmas a műszerfal, semmi sportos nincs benne
A kupéban sok minden adott, amitől egy autó sportos: a gázpedál nem függesztett, hanem alsó forgáspontú, a pedálokat fém borítja. A motor indítógombbal kel életre, az ülés jól tart és kellően mélyen van az első ablaküveg keret nélküli, a kormány mögül kikandikálnak az automata váltófülei.
Az amerikai célközönség igényszintjéhez képest pompásak a műanyagok, mégis szürke és dögunalmas a belső tér, mert ugyanezek az órák, kijelzők és kapcsolók akár egy i20-ban is szolgálhatnának.
Így épült Rhys Millen driftautója a Genesis Coupéból
Mikor ég ki az ESP lámpája?
Vehemens hanggal indul be a V6. Nem lakja be úgy a környéket, mint a Nissan 370Z, de tökös és élvezetes. A kormány sokat ígérő nehézséggel jár és kellően direkt. Kis gázra is megugrik az autó, normál úton, például stoptáblától kikanyarodva gyakran villog az ESP visszajelzője.
A Genesis nem az a sportautó, amiben átüt a koponyatetőn az adrenalin, de az önzáró differenciállal és a V6-os motorral nagyon élvezetes
240 a végsebessége, 6,4 s alatt gyorsul százra. A változó szelepvezérléses V6 303 lóerős 6300-on, nyomatéka 361 Nm 4700-as fordulatszámon
240 a végsebessége, 6,4 s alatt gyorsul százra. A változó szelepvezérléses V6 303 lóerős 6300-on, nyomatéka 361 Nm 4700-as fordulatszámon
A kipörgésgátlás nem viccel, elvágja az erőt és érzésre túl sokáig tart, mire a motort megszabadítja béklyóitól. Közepes úton a betonkemény rugózás nehezen tartja úton a kerekeket, nemcsak induláskor, de kanyarban is.
ESP off: nem kérdez vissza
Amerikában, az eredendő célpiacon az újmódi ESP sokak szerint a gyengék fegyvere, talán ezért is lehet kikapcsolni egyetlen gyors gombnyomással.
Nem kérdez vissza, nincs több fokozatban visszavonuló védelem és nem kell hosszú másodpercekig nyomni a gombot, mint egy BMW-ben.
Lételeme a gumifüst. Itt is sikerült megmutatni, mit tud a hathengeres Genesis Coupé
Lételeme a gumifüst. Itt is sikerült megmutatni, mit tud a hathengeres Genesis Coupé
Deaktivált elektronikával tizedmásodpercek alatt az élet legsűrűjében vagyunk, ami zárt pályán, amilyen a tököli reptéren Székely Gyulánál van, világraszóló élmény. A Genesis Coupé alig dől meg, kiválóan lassul, nagyon azt csinálja, amit akarunk.
És mi keresztbe akarjuk rakni, ami nagyon fekszik neki. Megvan mind a 303 lóerő, a szívó és kipufogóoldalon is változó vezérléses V6-ost szétveti az erő.
Rettentően húz és nem kell neki terhelésváltás, gázra is bármikor keresztbe áll.
Alapáron önzáró diffi
Lőrincz úr, hogyan ítéli meg a fejteret?
Lőrincz úr, hogyan ítéli meg a fejteret?
Simán a hátsókerék-hajtástól még nem driftelne ilyen gyönyörűen. Áldás a hathengereshez járó klasszikus, Torsen-rendszerű sperrdiffi, amely nem elveszi az erőt, hanem oda irányítja, ahol jobb a tapadás. Percek alatt boldogra faroltuk magunkat, és a reptér betonján a futómű is tökéletesnek tűnt egy sportautóhoz.
A pályára menet és vissza már nagyon nem volt tökéletes. Közútra a Genesis hangolása túl kemény. Nem a ringatás hiányzik, egyszerűen túllőttek a célon vagy csak itthon ritka az annyira sima út, hogy ne pattogjanak el a kerekek és ne villogjon az ESP lámpája? Lehet, hogy nagyot tudna kanyarodni, de alig van hozzá jó út, ahol ez kiderülne.
Mit számít a fogyasztás!
A fogyasztás városban mindig közelebb volt a 20, mint a 15 literhez, és a 18 litert elég békés stílusban nyalta be százon. Cserébe megkaptuk a hangot, az erőt és az automata váltó kényelmét.
A tesztelt kupé listaára 13,6 millió forint, ami elég húzós. Rendben van, hogy ebből hat kiló jut az automata váltóra, 3 207 000 Ft a regadó, 2,1 millió az áfa, de ez borzalmasan sok pénz, amiből nagyon jó autókat lehet venni. Mert driftelni a Genesis Coupé isteni, de farolgatáshoz kissé talán drága mulatság.
Sokaknak értelmesebb megoldás keríteni ebből a keretből egy utcán semmivel nem lassabb, 200 lóerős Peugeot RCZ-t vagy alap Audi TT-t, farolgatásra meg építeni egy Sierrát vagy öreg BMW-t.
Sokkal ügyesebben hangolt futóművével és bikaölő hangjával a 370Z jobb sportautó, de kétülésesként a családosoknál nem igazán alternatívája a négyszemélyes Genesis Coupénak.
Ezzel együtt senkit nem beszélnék le a Hyundairól. A nagyon nagy erő és a hátsókerék-hajtás olyan, mint a szép női mell: a csaj lehet amúgy zsémbes és combban már karfiolos, ha a melle úgyis mindent visz. Mert mindent visz.
Ahol szabadon lehet gyakorolni
Köszönjük a tesztpályát biztosító Székely Gyula segítségét! Helyszín: Tököli Vezetéstechnikai Képzési Központ, elérhetőség: www.vezetestechnika.eu illetve +36-30-25-25-399.