A 2011-es év első félévében a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon 3212 új gépjárművet értékesítve, 10,75%-os piaci részesedéssel továbbra is őrzi első helyét a Ford, így a ‘Kék Oválos márka’ nem csupán júniusban, de az év első hat hónapját tekintve is a legnépszerűbb autómárkának bizonyult hazánkban.

A Ford a 2011 júniusában 645 új gépjármű értékesítésével, 12,1%-os piaci részesedést elérve végzett a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piac első helyén. A Ford a piacokat külön-külön tekintve a is mindkét piacon az első helyen trónol: a személyautókat tekintve 528 új autó értékesítésével, 12,6%-os piaci részesedést elérve lépett fel a dobogó legmagasabb fokára, míg a haszongépjármű piacon, a 10,3%-os piaci részesedést jelentő 117 új autó regisztrációjával végzett az első helyen.

A Focus hagyományosan jól szerepel az eladásokat tekintve, generációváltás ide, ráncfelvarrás oda, lendülete töretlen. Két éve a rendőrségi tender megnyerése hozott sokat, idén pedig az új generáció négyajtós és kombi változata segített hozni a számokat.

Az év első hat hónapját tekintve Magyarország második legnépszerűbb autójának bizonyult, a Ford modellek közül pedig egyértelműen ez a legkeresettebb, a vállalat hazai értékesítés mintegy 44%-át teszi ki. Ezt követi a Transit (13%), a Fiesta (12%) és a Mondeo (11%).

Érdekességként említésre érdemes, hogy a június hónapban Magyarországon gazdára talált 324 Focus közül 118 darab volt a limitált darabszámban még továbbra is elérhető, korábbi generációs Focus, míg 206 darab kelt el a legújabb verzióból. A jelenség mögött talán az áll, hogy ésszel vásárolunk autókat, hiszen egy leárazott, akciós, kifutó modell megbízható, kiforrott technikával mindig jobb választás, mint a pályája elején járó vadonatúj verzió.