Miután 2009, de főleg a tavalyi Abu-Dzabi Nagydíj azt mutatta, hogy a közel-keleti „luxuspályán” szinte lehetetlen az előzés – a bajnoki esély elúszását Vitalij Petrov mögül szinte tehetetlenül figyelő Fernando Alonso tudna erről mesélni -, a verseny szervezői úgy döntöttek, hogy néhány ponton módosítják a nyomvonalat, derült ki tavasszal.
Mostanra a Yas Marina főnökei azonban meggondolták magukat, ugyanis úgy gondolják, hogy a 2011-es szabályváltoztatások – a kevésbé tartós gumik, a mozgó hátsó szárny és a KERS visszatérése – épp eléggé felpezsdítették a versenyzést, bíznak benne, hogy átépítés nélkül is lehet jó futam a helyszínen.
„Az FIA által hozott módosítások miatt az idei versenyek eddig bővében voltak az előzéseknek és az izgalmaknak, ezért úgy döntöttünk, hogy ahelyett, hogy elköltenénk egy csomó pénzt az átépítésre, inkább megnézzük, hogyan alakul az idei futam” – mondta a pálya főnöke, Richard Cregan az abu-dzabi The Nationalnek, hozzátéve azonban, hogy ha mégis szükségesnek látszik, 2012-re gond nélkül megvalósíthatják a terveket.