A Renault előzetest adott közre a Frendzy tanulmányautóról, amelyet ősszel a Frankfurti Autószalonon állítanak majd ki először. Az autó a negyedik a Renault új formatervezési irányát bemutató koncepciók sorában, a DeZir, a Captur és R-Space modelleket követi. Nem kell nagy okosság, hogy belássuk, a következő generációs Kangoo hírnöke.
A közlemény sokszor utal rá, hogy ez tanulmány két autó egyben, egyfelől lehet munkaeszköz, ugyanakkor családi autónak is tökéletes. A Kangoo mindig is ilyen volt, s ez a jövőben sem valószínű, hogy változik.
Az viszont igen valószínű, hogy hagyományos motorok mellett nagyobb szerep jut a környezetbarát technikának. A Frendzy például tisztán elektromos hajtású: villanymotorja 59 lóerőt, illetve 226 Nm nyomatékot nyújt, ehhez az energiát lítium-ion akkumulátor biztosítja. Az 1420 kilós egyterű részletes menetdinamikai adatait nem közölte a Renault, de az biztos, hogy 130 km/órás tempóra képes.
Az autó üzleti felhasználását olyan megoldások segítik, mint a 37 centis kijelző, ami az autó oldalán kapott helyet, amelyen akár cég hirdetése is futhat. Ugyanakkor a hátsó ülések lehajtásával előálló 2255 literes raktér padlója pedig mágneses, ami megkönnyíti a különféle tárgyak rögzítését. A lehetőségeket vázolva kétféle ajtó-összeállítás szerepel a kocsin, az egyik oldalon egymással szemben nyílnak az ajtók, míg a másik oldalon egy hagyományos és egy tolóajtó szerepel, B oszlop egyik oldalt sincs.
Persze a belül utazók sem maradnak képernyők nélkül, van a középkonzolon és az első ülések háttámláján is. Ezeken lehet filmet nézni vagy akár játszani is. Azt is jelzi az autó, hogy épp dolgozik vagy családdal van az ember, mert az első esetben zölden világítanak az utastér és a műszerfal lámpái, míg utóbbi esetben „melegebb” narancssárgára váltanak, ugyanakkor az addig függőlegesen álló külső visszapillantók vízszintesre fordulnak.
Bár az autó jelen állapotában elég futurisztikus, de ha elvonatkoztatunk a részletektől és csak a fő vonalakra, a sziluettre koncentrálunk, máris kirajzolódik előttünk a következő generációs Kangoo, amely hozzásegítheti a Renault-t, hogy az elmúlt 13 évhez hasonlóan megőrizze vezető helyét a kis-áruszállítók piacán.