Mr. Warwick, van valami különös oka, hogy éppen a Red Bull motorhome-jában találom?
Warwick: Nincs, csak annyi, hogy jó a kávéjuk, és sok itt dolgozó emberrel vagyok jóban. Adrian Newey és Mark Webber jó barátom, és Mark élettársával, Anne-nal is jóban vagyok. Régóta ismerjük egymást.
A Brit Autóversenyzők Klubjának (BRDC) logója a pulóverén elárulja, hogy milyen minőségben van itt. Milyen kapcsolat fűzi Silverstone-hoz?
Warwick: Lassan öt éve vagyok tagja a Silverstone-i pálya elnökségének, és miután Damon Hill idén lemondott, augusztus végén én leszek az egyetlen jelölt az elnöki posztra. Ennek két előfeltétele van: az egyik, hogy volt autóversenyzőként tagja legyek a BRDC-nek, a másik, hogy az elnökség megválasszon. Más jelölt nincs, úgyhogy bízom benne, hogy sikerrel járok.
Mik a BRDC legfontosabb feladatai?
Warwick: Nekünk kell megtalálnunk a jövő Lewis Hamiltonjait és Jenson Buttonjait, akik néhány év múlva képviselni fogják Nagy-Britanniát a nemzetközi autósportban. Jelenleg 40 feltörekvő tehetség, közöttük 14 úgynevezett ?szupersztár? szerepel a programunkban, akik a jövő Forma-1-es pilótái lehetnek.
A most elkészült új depókomplexum, a garázsok és kiszolgáló épületek hatalmas fejlődést jelentenek Silverstone számára. Az épületek méretét elnézve nem lehetett olcsó befektetés.
Warwick: Valóban nem. Az elmúlt négy és fél évben közel 40 millió angol fontot költöttünk a pályára, ebből 27 milliót az új depóra és paddockra, amely most először fogadja a mezőnyt. A többi pénzt az új pályavonal megépítésére, a szegélyek, a lelátók és a kiszolgáló létesítmények felújítására, átépítésére költöttük. Ezáltal szeretnénk Silverstone-t igazi 21. századi, modern versenypályává tenni, hogy a modellje legyen mindannak, amit Bernie Ecclestone megkövetel.
Az elmúlt évek éles kritikái után Ecclestone úr most már elégedett Silverstone-nal?
Warwick: Sohasem mondhatjuk, hogy Bernie 100 százalékig elégedett, de remélem, hogy 99 százalékban igen. Nagyon nehéz tartani a lépést az olyan modern létesítményekkel, mint Abu Dzabi, vagy India, ahol gyakorlatilag korlátlan állami támogatásból gazdálkodhatnak a rendezők. Nem fair az összehasonlítás ezekkel az államokkal. De ha az elmúlt években átadott, vagy átalakított európai pályákat vesszük, mint Spa (Belgium) vagy Valencia (Európa Nagydíj), azt gondolom, hogy Silverstone nagyon magasra tette a lécet.
Silverstone tavaly 17 éves szerződést kötött a Brit Nagydíjra a Formula One Managementtel (FOM), pedig Bernie Ecclestone ritkán hosszabbít öt évnél hosszabb időre. Miért?
Warwick: Amikor a befektetőink 40 millió fontot fordítottak a pálya átalakítására, feltételül szabták, hogy hosszú távú szerződést kössünk az F1-re. Tudni akartuk, milyen hosszú időre tervezhetjük a megtérülést. A szerződést 2010-ben írtuk alá, vagyis ez a második év. Ha valami nem a tervek szerint alakul, a tizedik év után kiszállhatunk. De a tavaly és az idei Brit Nagydíj is telt házas, az összes látogatói és céges belépőt eladtuk, úgyhogy egyelőre nincs okunk panaszra.
Erre az évre áthelyezték a célegyenest a Vale és az Abbey kanyarok közötti szakaszra. Ha még versenyezne, melyik megoldást választaná?
Warwick: Azt hiszem, a mostani célegyenest. De kérdezze csak meg bármelyik csapat mérnökeit, vagy a versenyzőket, hogy szeretnek-e Silverstone-ban versenyezni. Fogadok, hogy mind azt fogja mondani: igen, mert ez egy technikás, ugyanakkor nagyon gyors pálya, ahol kiváló autóversenyeket lehet tartani. Az átalakítások során végig ügyeltünk arra, hogy a pálya, amelyen 1950-ben a legelső F1-es futamot rendezték, ne veszítsen semmit a vonzerejéből. Azt hiszem, ez sikerült.