A nyolcvanas években a Ferrari alternatívájaként reklámozták a Volvót. A 740-es kombi hirdetéseiben az olasz gyártó vevőkörének azon részét célozta meg, akiknek hatalmas csomagtérre is szükségük van.
Merész kijelentés volt ez akkoriban is, és a képlet nemigen változott napjainkra. A Volvo próbálkozik ugyan, de még mindig a nyugdíjas korba hajló, deres halánték mellé képzeljük el leginkább a svéd márkát.
Ahhoz, hogy elhiggyük a sugározni kívánt sportos képet, igenis komoly aszfaltszaggatót kell a palettába illeszteni. Ennek a folyamatnak az előfutára a Volvo és Polestar tuningcég közös munkája, összkerékhajtással, 400 lóerős turbós 2.5 literes T5 motorral felszerelt C30.
Az autó megjelenésekor szerepelt a Top Gear műsorában, ahol könnyedén utasított maga mögé a Subaru Impreza WRX STi és Ford Focus RS kettőst, de akkor még szó sem volt sorozatgyártásról. Talán a műsor hatására, talán más okból, a C30 Polestar mégis zöld utat kapott, egy 500 darabos kis széria erejéig.
A Volvo nehéz anyagi helyzetét elnézve nem csoda, hogy nem mernek kockáztatni, és csak óvatosan indulnak a nagy presztízsű német gyári tuningok vadászterületére.
Ha a számok is úgy akarják ez az egy fecske is csinálhat nyarat, a pletykák szerint a Polestar a modellkínálat nagyobb darabjait is szívesen kezelésbe venné, így az S40, az S60 és az XC60 típusokból is készülhetnek harapósabb verziók.