A Volkswagen-konszern világeleső akar lenni 2018-ra, a terv sikeréhez a jelenleginél sokkal több autót kell eladniuk, a Toyota és a GM még előzi őket. A konszern minden márkájának növekednie kell, nincs kibúvó, a Porschétól több autót, még több modellt vár a vezetés.
A 911-esből nem nagyon lehet mit kifacsarni, hiszen közel húszféle variánsa kapható, de az igazgatótanács a Panamerából is szélesebb kínálatot akar. Ezért is valószínű, hogy igazak a pletykák, hogy a stuttgarti sportkocsigyár dolgozik a 928 feltámasztásán.
Ez modell a 911 feletti szegmensben vitézkedne, átmenetet adva a hamarosan érkező szupersportkocsi, a 918 Spyder felé. Az 1978-ban bemutatott és egészen 1995-ig gyártott modell utóda a következő generációs Panamera fő elemire építkezne, így a Porschénál elvárt, autóipari berkekben csodált jövedelmezőséget mutatnának az új típus darabjai is.
A padlólemezt egy kicsit rövidebbre szabnák, de a motorok és hajtás egy-az egyben átkerülhetne az új GT-be, amely akár 929 néven is futhat. Az Ferrari drágább modelljeinek konkurenséül szolgáló modell ráadásul nemcsak kupéként, de vászontetős kabrióként is piacra kerülne.
A Panamera fejlesztési költségeinek elosztását az teszi teljessé, hogy az ötajtós, a kupé és a kabrió mellett sportkombit is gyártana a Porsche.
Nem holnap fog érkezni a 928 utódja, előbb az új 911, az új Boxer és Cayman, valamint a 918 kerül piacra, de 2015-re már ezt is megvehetnék a márka kedvelői. Ezek mellett a tervek között szerepel a Porsche Cayanne szabadidő-autó kistestvérének elkészítése is.
Egy kérdés marad csupán, ha ennyi Porschét adnak el, nem lesz túl népautó (Volkswagen) belőle?