Mivel a Thesan mögött egy japán pénzintézet, a Nomura Bank áll, várható volt, hogy a hamar ejtik a szentimentális ‘spanyol nemzeti istálló’ felfogást, és a helyébe kőkemény gazdasági szemlélet, profitorientált hozzáállás kerül.
A német Motorsport-Total.com úgy tudja, a Thesan Capital már meg is tette az első lépést a HRT átformálására: menesztette az eddigi tulajdonost, José Ramón Carabantét és fiát, Josét, akit korábban még a csapatvezetői poszt várományosaként emlegettek.
Az átalakulás további jele, hogy az új tulajdonos mostantól nem kívánja használni a Hispania nevet, csak az FIA hivatalos nevezési listáján szereplő HRT-t. A Thesan középtávon azt tervezi, hogy nyereséggel tovább adja a csapatot, amihez azonban előbb fejlesztenie kell.
A Carabante-família búcsúja egyúttal azt is jelenti, hogy Kolin Colles – akit Montreal után hírbe hoztak a Williamsszel – bebiztosította a helyét a gárda élén. Geoff Willis technikai igazgató is a helyén marad, így az idénre betervezett fejlesztések zavartalanul folytatódhatnak a HRT-nél.
Friss hírek szerint egyébként Narain Karthikeyan után (akinek a helyére az ausztrál Daniel Ricciardo érkezett) a csapat olasz pilótáját, Vitantonio Liuzzit is lecserélhetik idén. Liuzzit egy spanyol reménység, a jelenleg a WTCC-ben versenyző Javier Villa válthatja, legkésőbb a szezonzáró Brazil Nagydíjon.