Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár vezetésével kihelyezett ülést tartott az autóutak közlekedésbiztonsági helyzetének felülvizsgálatára alakult munkacsoport az eszteregnyei autópálya-mérnökségnél, ahol a szakértők teljes hosszában bejárták az M70-es gyorsforgalmi utat 2011. július 15-én.
Az ülésen a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. képviselői számoltak be az M70-es autóút közlekedésbiztonsági helyzetéről.
Az előadásokból kiderült, hogy az autóút forgalma évek óta folyamatosan nő. Az autóúton közlekedő járművek mintegy fele tehergépkocsi, míg ez az arány a gyorsforgalmi hálózat egyéb elemein csak 30 százalék. A balesetek száma ugyan viszonylag csekély, a bekövetkező személyi sérülések azonban többnyire igen súlyosak. A karambolok jellemzően az éjszakai, hajnali órákban, a kétszer egysávos szakaszokon történnek, és az okozók mintegy háromnegyede külföldi állampolgár.
A bejárás során az Állami Autópálya Kezelő Zrt. munkatársai bemutatták az elmúlt hónapokban bevezetett forgalombiztonsági intézkedéseket (például sebességkorlátozások, előzési tilalom bevezetése, avagy vörös színű, akusztikus hatású záróvonal felfestése egyes szakaszokon).
A 2×1 sávos autóutak közlekedésbiztonsági helyzetének áttekintésére 2011. július 5-én hoztak létre eseti munkacsoportot. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az M15 és M70 autóutakon a közelmúltban történt tragikus közlekedési balesetek miatt döntött a szakértői testület összehívása mellett.
A munkacsoportba a minisztérium mellett az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, a Közlekedéstudományi Intézet, a Magyar Közút NZrt., a Magyar Mérnöki Kamara, a Magyar Útügyi Társaság, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az Országos Rendőr-főkapitányság, az ORFK ? Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Zala Megyei Kormányhivatal delegált szakértőket.
A heti gyakorisággal ülésező testület feladata a baleseti okok vizsgálata, a lehetséges beavatkozási megoldások meghatározása, a járművezetőkre vonatkozó követelmények ellenőrzési lehetőségeinek feltárása. A munkacsoport javaslatot tesz az eddig 2×1 sávosként tervezett autóutak keresztmetszeti kialakítására is.