A Forma-1-ben előbb 2013-ra tervezett, majd 2014-re halasztott motorreform egyik abszurd mellékszála, hogy a sportágnak otthont adó pályák a kiszállással fenyegetnek, mert szerintük az új erőforrásoknak nem lesz elég jó a hangja, így nem tudják eladni a jegyeiket.
A jelenlegi állás szerint 2014-ben 1,6 literes, szimpla turbós, 15 ezres fordulatig pörgő V6-osok váltják majd a jelenleg használt 2,4 literes V8-asokat, amelyek 18 ezres fordulatig mehetnek. A szakemberek szerint egyáltalán nem lesz gond a hanggal, de a pályák egyáltalán nem nyugodtak, a hétvégén a silverstone-i helyszín egyik vezetője is erről beszélt.
„Mi azért aggódunk, mert aláírtunk egy 17 éves szerződést, ami nem egy olcsó dolog. Most nagy tömeg van, de mi lesz, ha nem tetszik majd nekik 1600 köbcentis motor és a 15 ezres fordulatszám? Elég ha csak 10-15 ezer ember nem jön, máris óriási a különbség. Mi pont ezen keresünk, ennyi nézőből jön ki a pénzünk” – mondta az ügyvezető igazgató, Richard Phillips az Autosportnak.
„Ha tárgyalnának velünk, és biztosítékot kapnák ebben a kérdésben, érezhetnénk, hogy meghallgatnak minket, akkor nem lenne gond. De így, hogy ránk erőltetik? A pénzügyi hatásait mi szenvedjük el, nem ők.”
„Nincs bajom a zöld programmal. Bizonytalanok vagyunk, de igazából csak a nézőszám miatt aggódunk. Most rendben van, de mi van, ha csökkenni fog? Nem mondhatjuk azt, hogy ó, tökéletesen rendben lesz, miközben talán mégsem, komoly versenyszervezőként nem tehetünk ilyet” – magyarázta a rendezők aggodalmait a silverstone-i főnök.
A hétvégén egyébként gyakorlatilag telt ház volt a pályán, az összes jegy elkelt.