Noha a Forma-1 szerelmesei egyelőre a német futamra koncentrálnak ezen a hétvégén, a Hungaroringen már valóban az utolsó simításokat végzik a július 31-i a 26. Formula 1 ENI Magyar Nagydíjra. 42 alvállalkozó gondos munkája alapján rövidesen tökéletes állapotba kerül a mogyoródi ring, ahova a jövő hétfőtől mintegy 400 kamiont várnak a csapatok felszereléseivel, és a bejutásuk, illetve az elhelyezésük a Hungaroring területén hosszú órákba, napokba telik.

Ha valaki most kilátogatna a Hungaroringre, szorgalmasan dolgozó munkásokat látna szinte mindenhol. Szükség is van a sietségre, ugyanis július 31-én rendezik meg a mogyoródi pályán a Magyar Nagydíjat, és a ringnek jövő hét elejére már tökéletes állapotba kell kerülnie.

„Körülbelül 400 kamion, és csapatonként 50-70 dolgozó érkezik meg Mogyoródra a német futamot követően, hogy fokozatosan belakja a paddock területét. Az utolsó simításokat végezzük már a pályán, és az idei felújítási és előkészítési munkákban mintegy 42 alvállalkozó vett illetve még mindig vesz részt, akik az aszfaltozást, sátorépítéseket, a lelátó karbantartását, a takarítási munkálatokat, a fűnyírást és a pálya festését végzik” – árulta el Richter Gábor, a Hungaroring Sport Zrt. projektmenedzsere.

Ezekben a napokban a paddock sátorteteje került felhelyezésre, illetve elkezdődik a szőnyegezése és a belső tér kialakítása. A Forma-1-es csapatok bokszainak padlózatát évente új műgyantaréteggel látják el közvetlenül a versenyek előtt a falak festésével párhuzamosan, és jelenleg már ezek a munkálatok is folynak.

„A Forma-1 előtti leállás során a paddock területének felújítása mellett fontos szerepet kap a pályacsík karbantartási munkálata is. A három leaszfaltozott bukótér – a 3-as, 8-as és 9-es kanyarnál – esetében a festés a következő lépés. De nemcsak itt kap fontos szerepet a festékszóró, ugyanis most újrafestik a rajtrácsot, a széljelző csíkot, a rázóköveket, a célvonalat, valamint a bokszkijárati vonalat. A FIA előírta, hogy a több mint nyolc éve felhalmozódott sokrétegű festéket távolítsuk el a rázókövekről és a rajtrácsról. Így az idei évben egy teljesen új rajtrács várja a pilótákat” – sorolta Morvai Károly pályaigazgató a folyamatban lévő munkálatokat.

A festések után kerülhet sor a pályacsík gondos takarítására, melyet önfelszedőgépekkel végeznek az erre a feladatra kijelölt emberek.

„Ezután egy speciális mélytisztítóval mennek végig a pályán, amely még a felületi takarítás után is képes akár 3-4 köbméternyi homokot kiszedni a pálya aszfaltjának mélyebb pórusaiból” – fogalmazott a pályaigazgató.