A múlt hétvégi Brit Nagydíj előtt azonban két gyártó, a Mercedes és a Renault is 2009-es, a befújt diffúzorok megjelenése előtt adatokra alapozva, megbízhatósági problémákra hivatkozva különféle felmentéseket kért és kapott az FIA-tól.
A pénteki edzések után komoly feszültség és vita alakult ki a csapatok között, végül az FIA technikai főmegbízottja, Charlie Whiting visszavonta a Renault-nak tett engedményeket. A módosítás újabb vitát váltott ki, végül a felügyelőszervezet felajánlotta, hogy ha a minden csapat beleegyezését adja, akkor a befújt diffúzorra vonatkozó szigorításokat az év végéig törlik.
A csapatok vasárnap délelőtti megbeszélésén nem született megegyezés, a Ferrari és a Sauber – más források szerint a Williams és a Sauber – nemmel szavazott, de az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone később már azt nyilatkozta, hogy a csapatoknak sikerült megegyezniük. A Ferrari főnöke, Stefano Domenicali is megerősítette ezt:
„Igen, én is így tudom… Azt hiszem, senkinek sem volt jó ez az egész. Le kell zárnunk és előre kell tekintenünk, mert különben hova jutunk? Még ha nem is értek egyet ezzel az eljárással, a sport érdekében lépni kellett” – mondta az olasz.