Várhatóan szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon a Porsche bemutatja a 911-es új generációját. A részletek változnak, de a forma ezúttal is ugyanolyan marad, mint évtizedek óta. A hangsúly a műszaki megoldások finomításán és az újításokon lesz.
Ezek között említendő az új manuális sebességváltó, amely a pletykák szerint hétfokozatú lesz. Egy ideje hallani erről, de eddig nem volt rá bizonyíték. A közeledő bemutató kapcsán viszont a Porsche közreadott egy hivatalos videót, amelyen Afrikában tesztelik az új modelleket. Sasszeműek 1:07-nél kiszúrhatják, hogy a sebességváltókaron öt bejegyzés van felül és három alul, azaz összesen nyolc, ami alátámasztja a 7 előremeneti fokozat és a hátramenet alkalmazását.
Aki nem akar maga kapcsolgatni, annak is jut hétfokozatú váltó, miután a duplakuplungos automata is ennyit kapcsolhat előremenetben. Érdekesség, hogy a pletykák szerint nemcsak az automata, de a manuális sebességváltóhoz is elérhető lesz rajtautomatika.
Természetesen a jelenleginél erősebb lesz az új 911. Úgy tudni, hogy az alapmodellbe (Carrera) 350 lóerős, 3,4 literes hathengeres boxermotor kerül, ami a költségcsökkentés jegyében feltűnik a következő generációs Boxer erősebb kivitelében is. A Carrera S 400 lóerőt kínál majd.
Nemcsak a teljesítmény fejlődik, de 12-15 százalékkal csökken a típus üzemanyag-fogyasztása. Az eredmény nagyban köszönhető a hétfokozatú váltó bevezetésének, de a súlycsökkentés és az aerodinamikai javítások is kiveszik a részüket.
2016-ban – miután a 991-es kódnéven futó típus átesik a modellfrissítésen – várható a hibridhajtás bevezetése. Előtte persze megjelenik számos változat, így a négykerék-hajtású kivitelek, a Turbo, a Targa, a GT3, a GT2.