Michelisz Norbert igazi nagymenő a szárazföldön, gyorsan, hidegvérrel versenyez, de vajon miként állja meg a helyét a vitorlássportban? Erre a kérdésre talán még önmaga sem tudta a választ, amikor elfogadta a Kékszalag-esélyes Principessa hajó csapatának meghívását egy kis edzésre.
„Hatalmas élmény volt, egész nap izgultam, hogy mi lesz, mert még sosem próbáltam a vitorlázást” – mondta Michelisz Norbert. „Legalább az kiderült, hogy nem vagyok tengeri beteg! Átadták a fiúk a kormányt, és így megtapasztalhattam, hogy milyen apróságokra reagál a hajó, és ebben a sportban is a finomságokon, a részleteken múlik minden. Életre szóló élmény volt, nem tudtam korábban, hogy mekkora munka van mögötte, de most nagyon jó volt belelátni. Sajnos a Kékszalagon nem tudok ott lenni, mert versenyem lesz, de biztosan fogok még vitorlázni!”
A Principessa legénysége idén nagy dobásra készül. Céljuk nem kevesebb, mint elérni minden hazai vitorlázó titkos vágyát, és a Kékszalag vitorlásverseny dobogójának legfelső fokára állni. ” A Principessa a maga nemében egyedülálló jelenség. Komoly vitorlázó tudást, és kiemelkedő csapatmunkát igényel a vele való eredményes hajózás” – mondta Nagy R. Attila, a Principessa csapatfőnöke.
Ebbe az embert próbáló helyzetbe csöppent Michelisz Norbert és Nádas Tamás, Európa-bajnok műrepülő, akitől szintén idegen a közeg, hiszen igazán otthonosan a fellegekben érzi magát.
„Szenzációs volt! Motorcsónakkal kivittek minket a hajóhoz, megdöntötték és úgy szálltunk át. A fiúk engedték, hogy átvegyük az uralmat a fedélzeten, ahol egyébként nagyon jó a hangulat, érződik, hogy mennyire összeszokott a csapat. Én magam hobbi vitorlás vagyok, szóval nem volt idegen a közeg” – mondta Nádas Tamás, az év műrepülő pilótája, aki légi bemutatót tart a nyitó és zárónapon.
Az átlagos vitorlásokhoz képest a Principessa meglepően gyors, valóban mintha utcai autó után versenyautóba, vagy utasszállító gép után sportrepülőbe ülnénk. Szükség is van a tempóra, hiszen a Balaton megkerülése során a július 14-16. közötti Kékszalag nagydíjon közel 200 kilométert kell megtenniük minél gyorsabban. A legénység alaposan felkészült, a kormányt a többszörös magyar bajnok Rauschenberger Miklós fogja, akinek a taktikai iránymutatást nem más adja, mint Fináczy György, hazánk egyik legtapasztaltabb tókerülő specialistája.
Hogy Michelisz Norbert és Nádas Tamás szerencsét hozott-e a csapatnak, az néhány nap múlva kiderül, de az már nem kétséges, hogy a Principessa két újabb szurkolót szerzett magának.
Forrás: Just Creative