A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 15000/percben határozta meg az új V6-os turbómotorok maximális fordulatszámát.

Ez azt jelenti, hogy az FIA változtatás nélkül elfogadta a konstruktőrök javaslatát, egyúttal azt is, hogy a rajongóknak nem kell aggódniuk a motorok hangja miatt.

Amikor először felvetődött, hogy (az akkori tervek szerint) 2013-tól soros, négyhengeres motorok fogják felváltani a jelenleg használt 2,4 literes V8-asokat, sokan – többek közt az F1 nagyfőnöke, Bernie Ecclestone is – aggodalmát fejezte ki, hogy a motorok hangja méltatlan lesz a száguldó cirkuszhoz.

Azóta a csapatok kérésére egy évvel (2014-re) elhalasztották az új erőforrások bevezetését, a mérnökök pedig javaslatot tettek az FIA-nak, hogyan garantálhatják a kellően öblös, versenyautós motorhangot. Az eredeti tervekben szereplő 12 ezer helyett most 15 ezerre emelték a főtengely maximális percenkénti fordulatszámát, ami üzembiztossági szempontból is ideális a V6-os turbómotorok számára.