Már több mint 40 potenciális vásárló jelentkezett be a több mint 100 millió forintba kerülő új Stratosért, azonban úgy tűnik, egyelőre egyke marad.
A különleges sportkocsi küllemében a legendás raliautóra hasonlít, ám technikáját a Ferrari adja. A Michael Stoschek által megálmodott projektben Ferrari-modellekre építhetik fel a Pininfarina által tervezett karosszériát. A járművek elkészítését szintén a Pininfarina végezte volna.
Csakhogy az olasz cég most visszakozott, mint mondták, szükségük van a Ferrari jóváhagyására az üzlethez, ám a sportkocsigyár állásfoglalásában minden beszállítójának megtiltotta a járművek gyártását. Ez azért felettébb érdekes, mert maga Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke is kipróbálta a kocsit, sőt a Ferrari tesztpilótája még javaslatot is tett, hogyan lehetne a futóművet még jobbá hangolni.
Sajnos a Stratost jegyző cég szűkszavú közleményéből nem derül ki, mi a változás oka, de saját tippünk szerint pénzügyi kérdés lehet. Vélhetően a Ferrari úgy tervezte, hogy technológiát ad egy új modell születéséhez, ám a valóság szerint a Stratos a már meglévő F430-as és F360-as modellek átépítésből születne. Vagyis Ferrarinak bevétele nem származna belőle, egy másik gyártó viszont kihasználná a nevét, technológiáját. A Ferrari korábban is igyekezett fellépni a replikák és az átalakítások ellen, valószínűleg most is ez lehet a háttérben.
Pedig igazán remek autónak ígérkezett a Sratos. Az 1247 kilós autót (-200 kg a Ferrarihoz F430-hoz képest) 4,3 literes V8-as gyorsítja, amely itt 540 lóerős, az 50 lóerőnyi pluszteljesítményt a kipufogó átalakításával érték el.
Mindössze 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, míg egy 0-200 km/órás sprint megvan 9,7 másodperc alatt. Ez nemcsak az erősebb motornak, de a módosított végáttételnek is köszönhető, de pont emiatt van az, hogy az autó végsebessége kisebb, a Stratos „csak” 274 km/órára képes
Persze ez még nem feltétlenül jelenti a projekt végét, hiszen Stoschek találhat olyan céget, amely elvégzi számára a 40 autó gyártását, azaz átalakítását.