Két évvel a csődeljárást követően a Chrysler megszabadult minden állami támogatástól és az olasz Fiat többségi tulajdonába került. Az amerikai kincstárügyi minisztérium eladta maradék részesedését a Chrysler Group LLC vállalatban az olasz Fiat SpA vállalatnak. A 6 százalékos pakettet képviselő 98 461 részvényért az olasz autógyár 500 millió dollárt fizetett. A kanadai kormány szintén pénteken adta el a Fiatnak saját 1,5 százalékos részvénypakettjét 125 millió dollárért.
A Fiat 75 millió dollárért megvásárolta az UAW szakszervezet nyugdíjalapja birtokában lévő Chrysler részvényekre az amerikai kincstár és a kanadai kincstár által tartott vételi opciókat is. Az amerikai kincstár 60 millió dollárral, a kanadai 15 millió dollárral részesült az összegből.
Az utolsó állami részesedések megvásárlásával a Fiat részesedése 46 százalékról 53,5 százalékra emelkedett a Chrysler autógyárban. A többségi pakett birtokában a Fiat nevezheti ki a Chrysler kilenc tagú igazgatótanácsának többségét. Az új igazgatótanács összetételét valószínűleg a Chrysler jövő keddi negyedéves beszámolója alkalmából rendezett telekonferencián hozzák nyilvánosságra.
2009-ben az amerikai kincstár 12,5 milliárd dolláros támogatással mentette meg a Chrysler autógyárat és pénzügyi érdekeltségét a csődtől a gazdasági válság idején. A vállalatot két részre, az „Old Chrysler” és a „New Chrysler” egységekre bontották. A Fiat a „New Chrysler” felett vette át a vezetést. Azóta a „New Chrysler” a támogatásból 11,2 milliárd dollárt visszafizetett, az utolsó 5,1 milliárdos részletet az idén májusban. A kincstár az „Old Chryslerre” jutó 1,3 milliárd dolláros különbözetet veszteségként írja le. Kanada 842 millió dollárt veszít.
A 2009-es csődeljárás keretében a Fiat 20 százalékos részesedést kapott a Chrysler irányítása és technológiai know-how fejében. A Fiat egyúttal opciót kapott részesedésének 5-5 százalékos lépcsőkben történő növelésére is a Chrysler gazdálkodására kikötött teljesítmény kritériumok elérésekor, új munkahelyek teremtésekor és új modellek bemutatásakor.
A Chrysler 116 millió dollár nyereséget ért el az idei második negyedévben és az idei évre 200-500 millió nyereséget jelez előre. Eladásai júliusban 30 százalékkal múlták felül a tavaly júliusit. A Chrysler eredményeit mostantól a Fiat konszolidálja. A Fiat ezzel nem fejezte be a vásárlást az év végéig 58,5 százalékra kívánja növelni a részesedését a Chryslerben.
Már Európában is érezhető a Chrysler felvásárlása, hiszen az amerikai konszern modelljei megjelentek a Fiat-csoport kínálatában. Így többek között a Chrysler egyes típusaiból Lancia, másodkból modell lett, ugyanakkor a JEEP eredeti nevén folytatja nálunk is. Ugyanakkor a Lancia Deltából például Chrysler modell lett a tengerentúlon.