Míg az idény első két futamán a Renault dobogós lett, az elmúlt futamokon a csapat – főként az időmérőkön – jóval gyengébb formát mutatott. A befújt diffúzor és a hozzákapcsolódó motorvezérlő programok drasztikus korlátozása miatt a Brit Nagydíj különösen nehezen ment a csapatnak, de Nick Heidfeld úgy gondolja, hogy a Német Nagydíjon már kipróbálásra szánt új kipufogórendszer és az egyéb fejlesztések hamarosan újra előbbre juttatják őket.

„Ahogy James Allison (technikai igazgató) is megerősítette, nagyobb fejlesztések jönnek, mint az előző futamokon voltak. Hatalmas munka folyt a szélcsatornában, nagyon bízom benne, hogy jelentős előrelépés következik.”

„Az elmúlt néhány, nehéz versenyen türelmet kellett mutatnunk, de most már itt az idő az előrelépésre, hogy újra az élcsapatokkal küzdhessünk, ott, ahol a helyünk van” – szögezte le a német.

Bár a Brit Nagydíjon a Mercedes elvette a konstruktőri bajnokság negyedik helyét a Renault-tól, Heidfeld szerint a német alakulat visszaelőzése a minimális cél. A veterán úgy gondolja, hogy a Silverstone-ban szerzett nyolcadik helyénél jóval többre hivatott ő és a csapat is.

„Remélem, erős lesz az autó, hogy újra a top10-be kvalifikálhassunk, ott a helyünk, javulnunk kell a konstruktőri bajnokságban. Le kell győznünk a minket megelőző Mercedest, de tudjuk, hogy az év végére a negyedik helynél többre is képesek lehetünk.”

„Nem a (silverstone-i) négy pont a célunk, több kell, többet érdemlünk és dolgoznunk is kell azon, hogy ez valóra váljon. Meggyőződésem, hogy a következő futamokon sokkal több pontot szerezhetünk, ahogy izgalmas fejlesztések kerülnek majd az autóra!”