A Williams idei katasztrofális szezonkezdése miatt a csapat 2004 óta szolgáló technikai igazgatója, Sam Michael – és vele együtt az aerodinamikai főnök, Jon Tomlinson – már májusban benyújtotta lemondását. Az ausztrál mérnök akkor jelezte, hogy a szerződését tiszteletben tartva az év végéig segíti a munkájával a csapatot.

Mivel a Forma-1-es alakulatok kora őszre már teljes gőzzel dolgoznak a következő évi autón, így nem meglepő a hír, hogy Michael nem marad a szezonnyitóig, a mérnök az október közepi Koreai Nagydíj után nem megy a futamokra és valószínűleg nem is végez már érdemi munkát a Williamsnél.

„A legtöbb technikai igazgató elutazik a versenyekre, de a Willliams az átszervezése keretében nem akar utazó technikai főnököt. Mark Gilan személyében lesz egy operatív főmérnök, ő eljön majd Japánba és Koreába, figyeli, hogyan dolgozom azokon a futamokon, utána pedig ő veszi át az irányítást” – mondta. „A versenyeken már biztosan nem leszek ott, hogy a gyárban mi lesz a helyzet, azt még nem tudom.”

Michaelt lemondásának bejelentése óta hírbe hozták már a Force Indiával, a Ferrarival és a Mercedes GP-vel is, de ő azt állítja, még nem tudja, hol folytatja 2012-ben: „Még nem döntöttem, a jövő nyitott.”