Mark Webber ez évi harmadik pole pozícióját szerezte meg a Nürburgringen, gondoskodva a Red Bull Racing hibátlan 2011-es statisztikájáról. Az ausztrál tökéletes körrel utasította maga mögé az erején felül teljesítő Lewis Hamiltont (McLaren), valamint az alulkormányzottsággal küszködő Sebastian Vettelt.

A Ferrarinak ezúttal a 4. (Alonso) és 5. (Massa) rajtrács jutott, míg a gyorsabbik mercedeses, Nico Rosberg a hatodik helyről rajtolhat vasárnap.

Az időmérő edzés első szakaszának első háromnegyedében a szokásos tapogatózást láthattuk. A két Sauber (Sergio Perez és Kobajasi Kamui), valamint a renault-s Vitalij Petrov csak az utolsó hat percben jött ki a pályára, rögtön a lágy gumikkal. Felipe Massa is kénytelen volt elhasználni egy szett lágy gumit, hasonlóan Nico Rosberghez, aki a kiesés elkerülése végett váltott a sárga jelölésű abroncsokra.

Massa 1:31.826-os idővel az élre ugrott, ami a Q1 végéig a legjobb eredmény maradt. A brazil mögött meglepetésre Adrian Sutil (Force India), Nick Heidfeld (Lotus Renault GP), Michael Schumacher (Mercedes), Paul di Resta (Force India) és Nico Rosberg (Mercedes) végzett.

A pole pozíció várományosai közül Fernando Alonso (Ferrari) a 7., Lewis Hamilton (McLaren) a 8., Sebastian Vettel (Red Bull) a 9., Mark Webber (Red Bull) a 11., Jenson Button (McLaren) pedig a 13. helyen zárta az időmérő első etapját.

Tizenhetedik helyen, utolsóként a williamses Rubens Barrichello jutott tovább a Q2-be.

Kobajasi a végén már nem tudott kijönni a bokszból, így nem tudott javítani a 18. idején. A japánon kívül Heikki Kovalainen és Karun Chandhok (Team Lotus), az utolsó nekifutásra a 20. helyre javító Timo Glock és Jerome D’Ambrosio (Virgin), valamint a két HRT-Cosworth (Liuzzi és Ricciardo) esett ki az edzés első körében.

Érdekes, hogy a második F1-es futamára készülődő ausztrál mindössze 25 ezreddel maradt el a ritunos Liuzzitól. Ricciardo mégis a 23. rajthelyről vághat majd neki a versenynek, Liuzzi ugyanis öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt.

18. Kobajasi (Sauber-Ferrari) 1:33.786
19. Kovalainen (Lotus-Renault) 1:34.599
20. Glock (Virgin-Cosworth) 1:36.400
21. Chandhok (Lotus-Renault) 1:36.422
22. D’Ambrosio (Virgin-Cosworth) 1:36.641
23. Liuzzi (HRT-Cosworth) 1:37.011
24. Ricciardo (HRT-Cosworth) 1:37.036

Mark Webber verhetetlen volt a Nürburgringen, idei 3. edzéselsőségét szerezte
Sergio Perez, Sauber-Ferrari

Sergio Perez, Sauber-Ferrari

Sergio Perez, Sauber-Ferrari


A Q2-ben Sergio Perez és Felipe Massa döngetett ki elsőnek a pályára, a brazil ugyanazon a garnitúra gumin, amivel a Q1-et befejezte. Massa 1:31.792-es köre azonban csak pillanatokig vezette a listát, Alonso ugyanis 1:31.150-nel ezen is túltett. Ez is tiszavirág-életűnek bizonyult, Lewis Hamilton ugyanis a 10. percben 1:30.998-at futott. Az angol különösen az első szektorban futott erős részidőt, amivel a szintén lágy gumikon rohamozó Sebastian Vettel sem tudott mit kezdeni (1:31.017), másodiknak jött be.

Fernando Alonso megpróbált azonnal válaszolni a mclarenes eredményére, de a Mercedes Arénánál elfékezte magát és kifutott a pályáról az első kanyarban. Mark Webber közben két kört futott az első garnitúra lágy gumiján, a második körével (1:31.311) negyedik helyen landolt.

Négy perccel a Q2 vége előtt már csak a williames Pastor Maldonadónak nem volt mért ideje, de 1:32.635-tel kapásrból a kilencedik helyre ugrott. Csapattársa, Barrichello csak annyit tudott faragni az eredményén, hogy a Toro Rossó-s Buemi elé kerüljön, a 13. helyre.

Nico Rosberg, Mercedes GP

Nico Rosberg, Mercedes GP

Nico Rosberg, Mercedes GP


A Mercedes eddigi szereplése alapján minimális elvárás volt, hogy mindkét autóval bejussanak a legjobb tízbe. Ez Rosbergnek már a Q2 közepén sikerült, Schumacher viszont csak az utolsó percben jött fel nyolcadiknak. Adrian Sutil azonban robbantott a végén és felugrott hetediknek, így mindkét Mercedesnek a végéig izgulnia kellett.

Nick Heidfeld utolsó körében egy 10. időt autózott, majd a másik Renault-t val nagyot villantó Vitalij Petrov miatt (aki 1:31.985-öt futott) ismét Schumacher sodródott a kiesés szélére.

Hamilton ideje érintetlen maradt, mögötte Vettel (1:31.017), Alonso (1:31.150), Webber (1:31.311) és Nico Rosberg (1:31.343) zárta a Q2-t. A kiesők:

11. Heidfeld (Lotus Renault GP) 1:32.215
12. Di Resta (Force India-Mercedes) 1:32.560
13. Maldonado (Williams-Cosworth) 1:32.635
14. Barrichello (Williams-Cosworth) 1:33.043
15. Perez (Sauber-Ferrari) 1:33.176
16. Buemi (Toro Rosso-Ferrari) 1:33.546
17. Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari) 1:33.698

Fernando Alonso, Scuderia Ferrari

Fernando Alonso, Scuderia Ferrari

Fernando Alonso, Scuderia Ferrari


A döntő szakaszra Fernando Alonso jött ki elsőként, és egy erős 1:30.866-tal nyitott. Hamilton 1:30.725-tel rögtön átvette a vezetést, amit Mark Webber játszi könnyedséggel javított 1:30.251-re, visszarepítve a Red Bullt a lista élére.

Az ausztrál nyomában érkező Sebastian Vettelnek nem sikerült túlszárnyalnia Webber idejét, de 1:30.352-es köre négytizeddel gyorsabb volt Hamilton legjobbjánál, a világbajnok simán bejött másodiknak.

Az alvázrávezetéses kipufogó visszaállítása után a Red Bull visszaszerezte régi fölényét a kvalifikáción. A csapat magabiztosságát mutatta, hogy mindkét autóval visszavonultak a garázsba, ahogy annak idején Isztambulban és Barcelonában is tették. De ezúttal még többet akartak, így Webbert és Vettelt is kiküldték még egy fordulóra.

A Mercedes, valamint Sutil a Force Indiával viszont csak egy gyorskört vállalt be a Q3-ban, hogy egy szett friss gumit megspóroljanak a versenyre.

Mark Webber (Red Bull Racing)

Mark Webber (Red Bull Racing)

Mark Webber (Red Bull Racing)


Webber a végén még odapörkölt egy 1:30.079-et, amire Hamilton egy frenetikus (és teljesen váratlan) 1:30.134-gyel válaszolt a McLarennel, megizzasztva a Red Bull monitornál figyelő szerelőit. Vettel a végén szintén javított egytizedet az idején (1:30.216), ám ez csak a harmadik rajthelyhez volt elég a hazai versenyére.

Alonso lett a negyedik, Massa az ötödik, de a Ferrari (szokás szerint) a jobb versenytempóban reménykedhet. Rosberg visszavágott Schumachernek a pénteki vereségért (Nico a 6. helyről rajtolhat), megelőzve Buttont, Sutilt, Petrovot és Schumachert.