A Virgin Racing 2010-re az F1-ben addig példátlan módon szélcsatorna nélkül, csakis számítógépes áramlástani szimulációval fejlesztette az autóját. Az alakulat tavaly nem sokat javult, ahogy 2011-re sem következett előrelépés, ezért nemrég megváltak a korábbi, rendhagyó megközelítést alkalmazó technikai főnöktől, Nick Wirth-től, majd két hete bejelentették, hogy a McLarennel partnerségre lépve a wokingiak szakértelmét és erőforrásait is felhasználva igyekeznek előbbre ezután.

A Toyota F1-ből való kiszállása után a Virginhez szerződött Timo Glock a 2010-es idény végére már elég kiábrándultan nyilatkozott a csapatról, idén is többször meglebegtette már az év végi távozást, de a fejlemények miatt mostanra változtatott az álláspontján, valószínűleg marad.

„Nagyon örülök a történteknek, mert meggyőződésem, hogy mostantól tényleg előre haladhatunk. Egyértelmű, hogy hova és hogyan akarunk eljutni, izgalmasnak látom a csapat jövőjét!” – nyilatkozta pár nappal a McLaren-partnerség bejelentése után.

A pilóta azóta a német Auto Motor und Sportnak is nyilatkozott, az újabb interjúban még optimistább volt és erősebben utalt arra, hogy jövőre is marad a brit kiscsapatnál.

„Tudom, hogy merészen hangzik, de már azt tervezzük, hogy 2012-ben a középmezőnyben leszünk. Ha lehet, megküzdünk a Toro Rossóval, a Force Indiával és a társaikkal. Nem lesz könnyű, de bizakodó vagyok” – mondta a 27 éves versenyző.