A múlt hétvégén derült ki, hogy a Forma-1-es csapatok újragondolták álláspontjukat az idény közbeni tesztelés korábban csak a Ferrari, Bernie Ecclestone és később az FIA-elnök Jean Todt által szorgalmazott visszahozásáról.

Úgy tudni, hogy a csapatok 2012-re egy az európai szakaszt megelőző háromnapos tesztben gondolkodnak, méghozzá úgy, hogy a költségek kordában tartása érdekében a téli 15 napot 12-re rövidítenék.

Az F1 gumiszállítója, a Pirelli egy egyébként sokkal logikusabb megoldást, a versenyhétvégé(ke)t követő hétfői teszt(ek) koncepcióját szívesebben látná.

„Mi is nagyon szeretnénk idény közbeni tesztet a megfelelő bajnoki körülmények között, lehetőleg egy a naptárban szereplő pályán. Számunkra az lenne ideális, hogy ahogyan Abu-Dzabi után az újoncok tesztjén, úgy a versenyek után maradnánk még ugyanott, mert így meglennének a futam adatai és a módosításokból származó új adatok is” – mondta az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery.

„A mi szempontunkból az lenne jó, ha a nagydíj után maradhatnánk a pályán, bármelyik helyszínről is legyen szó” – tette hozzá.

A hétfői tesztelés több szempontból is magától értetődő lenne, hiszen a nem egymást követő futamok esetén nem kellene kapkodni, a csapatok nyugodtan kiélvezhetnék a verseny utáni vasárnap estét, a felszerelés és a csapat helyben lenne, logisztikai szempontból nem járna pluszmunkával, a tetejébe pedig az alakulatok tartalékosai is a bajnokságban szereplő pályákon gyűjthetnének tapasztalatokat.