A 2010-es szezonkezdet előtt a 2006 után visszatérő brit Cosworth az F1 legnagyobb motorszállítójának szerepére készült, hiszen a négy újonccsapat – a USF1, a Virgin, a Lotus Racing és a Campos Meta (azóta Hispania) – mellett a Williams is a partnere volt, elvileg öt alakulatnak szállított volna.

A USF1 végül a rajtrácsig sem jutott el, a Lotus 2011-re Renault-ra váltott, a Williams pedig nemrég jelentette be, hogy 2012-ben tér vissza egykori francia partneréhez, azaz a Cosworth erőforrásai csak a két sereghajtó, a Virgin és a Hispania autóiban dolgoznak jövőre.

A megcsappant kilensek mellett a gyártó helyzetét nehezíti, hogy 2014-re költséges fejlesztéssel kell előállítania az akkor bevezetendő 1,6 literes V6-os motorokat, ennek ellenére nem aggódnak, a cég F1-es főnöke, Mark Gallagher szerint túlélik a helyzetet.

„Igen, megleszünk. Mindegyik partnerünk külön szerződéssel, külön üzletként kapcsolódik hozzánk. Mindegyiknél rögzített árak vannak a motort, a mérnöki támogatást, a fejlesztést és az autóhoz való adaptálást tekintve. Mindegyik üzletből külön jön a haszon. 2012-ben három helyett két irányból jön majd a bevétel” – magyarázta az Auto Motor und Sportnak

„2010-ben főképp újoncoknak szállítottunk, senki nem lehetett biztos benne, hogy működni fognak, logikus volt, hogy belekalkuláltuk az egyik csapat lehetséges kidőlését. A Williams pedig már csak bónusz volt” – erősítette meg a cég CEO-ja, Tim Routsis, hozzátéve, hogy a grove-iakkal nem is számoltak hosszú távon.

„Adam Parr (a Williams elnöke) kezdettől fogva egyértelmű volt, nem titkolta, hogy az első lehetséges alkalommal távoznak, hogy egy autógyártóval társuljanak.”

A Cosworth az eredetileg tervezett soros négyhengeres motorok V6-osokra cserélésének is örül, állítólag biztos, hogy két csapat az ő motorjaikat használja majd a 2014-es reform után is.

„A négyhengeresek esetén nem lett volna költségkorlát. A nagy gyártók legalább 60 millió eurós fejlesztési költséggel kalkuláltak, míg mi csak a klienseink pénzére támaszkodhatunk. De van motorpartner-garanciánk is, a Ferrari, a Mercedes és a Renault ígéretet tett, hogy legalább két csapat velünk marad. Három lenne az ideális” – magyarázta Routsis.