A piackutatással és befektetési tanácsadással foglalkozó, kölni székhelyű Sport+Markt utánajárt, mely F1-ben hirdető vállalatok kapnak igazán hatékony reklámot, illetve melyek azok, amelyek szinte értelmetlenül herdálják el a pénzüket.

A Sport+Markt (Sport és Piac) kimutatása szerint a leghatékonyabb német vállalat a Hugo Boss, amely immár több mint 30 éve támogatja a McLaren istállót. A Hugo Boss éves szinten 3,1 millió amerikai dollárt invesztál a McLarenbe, ezért cserébe 4,9 millióan tudják beazonosítani a márkát. Ezzel a Boss az előkelő ötödik helyen áll az F1-es támogatók hatékonysági rangsorában.

A leghatékonyabb F1-es szponzor az amerikai számítástechnikai óriás, a Hewlett Packard, amelynek logója évi 1,5 millió dollárért szerepel a Lotus Renault GP versenyautóin, illetve a csapat ruházatán. Ezért cserébe 6,6 millió ember ismeri fel egyértelműen a Renault-val való együttműködést.

A második legeredményesebb német F1-es szponzor az Allianz, amely 2011-től a pályamenti reklámok mellett a biztonsági autó hirdetési felületeit is megvásárolta, ők a 11. helyen állnak. A sportruházattal többek közt a Ferrarit is ellátó Puma a 14., a tavaly óta saját csapattal induló Mercedes-Benz csupán a 23. helyet foglalja el a hatékonysági listán. Az autógyártónak átlagosan 4,78 dollárjába kerül, hogy egy-egy rajongóban tudatosítsa a márka F1-es szereplését, ami viszonylag soknak számít.

A legrosszabb ár/érték arányt a DHL produkálja, amely 2004 óta a Forma-1 hivatalos logisztikai partnere. A német szállítmányozási cég évi 10 millió dollárt fizet a Formula One Managementnek, de mindössze 300 ezer emberhez jut el az üzenete.