Összesen 24 uniós tagállamban mértek csökkenést az árakban. Legnagyobb mértékben, 17,4 százalékkal Szlovákiában lettek olcsóbbak az autók, a magyarországi árak 6,5 százalékos csökkenése az ötödik legnagyobb. Magyarországon nominális értékben is csökkentek az árak, átlagosan 2,5 százalékkal, a reálérték további visszaesése az általános inflációból adódik.
Olaszországban és Máltán az árak stabilak maradtak, Portugáliában viszont (ahol tavaly már jelentős mértékben, 6,7 százalékkal estek) 2,6 százalékkal emelkedtek.
Az uniós végrehajtó testület e témára vonatkozó éves jelentéséből az is kiderül, hogy az új gépkocsik árai a tagállamokban is közeledtek egymáshoz. A különbségek mindazonáltal bizonyos esetekben még mindig jelentősek, „ami lényeges megtakarítást eredményezhet a külföldön vásárlók számára”.
Joaquín Almunia, a bizottság versenypolitikai felelőse a Brüsszelben kiadott közleményben örömét fejezte ki, hogy a javítási és karbantartási díjak sem emelkedtek az elmúlt évben. Hozzátette: a reálértéken kifejezett árak uniószerte mért csökkenése egy több mint tízéves trend folytatása, amely „azt jelzi, hogy az új gépkocsik piacán élénk a verseny a gyártók között”.
Forrás: MTI