Rámutatott arra, hogy a dugódíj tervezésekor 5 százalékos forgalomcsökkenéssel számoltak, ekkora mértéket viszont a közösségi közlekedés fejlesztésével is el lehetne érni. Hozzátette: horribilis nagyságú összeg az a 22-37 milliárd forint, amelyet a dugódíj bevezetésére és a rendszer fenntartására terveznek elkölteni. A bevétel mértéke emellett kétséges, a rendszer soha nem fog nyereséget termelni, a Parking Kft.-nek is plusz közpénzt kell jelenleg adni azért, hogy működőképes maradjon – mondta a politikus.
A dugódíj bevezetése álláspontja szerint a szolgáltatások árát is emelné, a belvárosi üzletek forgalmát pedig csökkentené, ezért a kis- és középvállalkozók „tömegesen” mehetnek tönkre. Staudt Gábor szerint a parkolási díjak is egyfajta dugódíjként működnek, ezért a józan, megfontolt és célirányos közlekedésfejlesztésre kellene inkább koncentrálni.
A dugódíjat Budapest a 4-es metró átadását követően vezetné be, mivel ez feltétele volt a projekt Unió általi támogatásának. Az MTI kérdésére válaszolva a jobbikos képviselő azt mondta, felül kell vizsgálni ezt az álláspontot. Szerinte, ha az unió látja, hogy hatékonyan tudják a közlekedést fejleszteni, akkor nem fognak ragaszkodni a dugódíj bevezetéséhez.
Forrás: MTI