Kobajasi: – Egyáltalán nem. Nagyon büszke vagyok rá, hogy jövőre is a Saubernál versenyezhetek. Peter Sauber sokat segített, amikor a Toyota kilépett a Forma-1-ből. Adott nekem egy új esélyt, amit most szeretnék meghálálni. Tavaly nagyon nehéz évünk volt, a kocsi lassú volt és megbízhatatlan. Idén viszont eddig szinte minden versenyen pontot szereztünk, és továbbra is ez a célunk.
Ritkaság, hogy valaki 24 évesen egy F1-es csapat húzóemberévé válik. Meg tudsz birkózni a feladattal?
– Muszáj, ez a dolgom, ezt vállaltam. A csapatom bízik bennem, én jól érzem magam a csapatnál, ilyen légkörben nem nehéz jól dolgozni.
Múlt hétvégén, a Nürburgringen Michael Schumacher ellen csatáztál. A Sauber ezek szerint utolérte a nagycsapatokat, a Mercedest, a Renault-t?
– Ezt azért nem mondanám. Keményen dolgozunk, hogy így legyen, és az idei versenyautónk sokkal jobb konstrukció, mint a tavalyi volt. Silverstone kivételével eddig mindenhol pontot szereztünk idén, ami önmagáért beszél. De a Mercedes, a Renault sokkal nagyobb csapat, több alkalmazottal és – a németek legalábbis – sokkal több pénzb?l gazdálkodhatnak. Csapatként az a célunk, hogy minden futamon pontot szerezzünk, nekem pedig személy szerint, hogy kihasználjam a kínálkozó lehetőségeket.
Téged elnézve mindig olyan könnyűnek tűnik az előzés. Ez belülről jön, vagy az idei szabályváltozások, az állítható hátsó szárny és a Pirelli gumik miatt van?
– Ha visszaemlékszel, tavaly Szuzukában is sokat előztem, és akkor még nem volt DRS, a gumik is teljesen mások voltak. A Pirelli gumik egyébként engem kifejezetten hátrányba hoztak. Nehezen tudtam hozzájuk igazítani a vezetési stílusomat, és verseny közben még most is gyakran kell alkalmazkodnom a gumikhoz. Ez mindig múlik az autó beállításán és a pilóta stílusán múlik. Az állítható szárnnyal sokszor könnyebb előzni, de a Nürburgringen alig használtam, mégis feljöttem kilencediknek.
Tavaly a Hungaroringen is remek versenyt futottál: egy büntetés miatt a 23. rajthelyről indulva pontszerző lettél. Mi a titkod?
– Nincs titok. Jól kell beállítani az autót, a rajtnál ügyesen kell helyezkedni, ott sokat lehet nyerni. Ha jól emlékszem, tavaly hét pozíciót hoztam az els? körben. Azután végig résen kell lenni és könyörtelenül kihasználni a többiek hibáit. Titkos előzési pontom egyébként nincs sem a Hungaroringen, sem más pályán.
Amikor áprilisban a cunami lesújtott Japánra, az elsők között elemelted fel a hangodat, hogy az emberek segítsenek. A családod is érintett volt a katasztrófában?
– A mostaniban nem. Én Oszaka mellett, Amagaszakiban születtem, arrafelé 2003-ban volt egy nagy földrengés. Ettől függetlenül szívügyemnek érzem, hogy a szerencsétlenül járt japán gyerekeknek segítsek, ahogy csak tudok. Ezért hordom a „Help Japan!” (Segítsenek Japánnak!) matricát a bukósisakomon.