A verseny igen trükkös körülmények között rajtolt, ugyanis az alig 13 fokban szemetelt az eső, de annyira nem volt vizes a pálya, hogy átmeneti gumik kerüljenek az autókra, így mindenki slickeken indult.
Webber szokásosan nem rajtolt jól, Hamilton az élre ugrott a második helyről, a mögötte szintén beragadó Vettelt pedig Alonso tudta megelőzni. Mindkét Red Bull-os hátracsúszott egy helyet. Rosberg Massa elé lépett, mögöttük Adrian Sutil, Michael Schumacher, Vitalij Petrov és Jenson Button sorakozott a pontszerző helyeken az első kör után.
Alonso a második körben hibázott, kiszélesített egy kanyart, Vettel visszavette a harmadik helyet. A spanyol nem nyugodott bele a pozícióvesztésbe, a 8. kezdetén a célegyenes végén meglepetésszerűen bebújt a német mellé, újra a második helyre került.
Két körrel később Vettel egészen Rosbergék elé esett vissza, miután csúnyán elrontott egy kanyart és a bukótérből jött vissza. Hátrébb A Toro Rossó-s Sebastien Buemi vetett véget Nick Heidfeld futamának, amikor a DRS-zóna végén egyszerűen leszorította a pályáról az előzni próbáló németet.
A 12. kör elején Massa az általa rég üldözött Rosberget előzte meg az első kanyarban, míg a kör végén Webber támadta a célegyenesben Hamiltont, de a mclarenes az egyenes végére visszavette vezetést. Hamilton, Webber, Alonso egymás nyakát volt, nyíltan harcoltak az első helyért.
Az élmezőny kerékcseréit Webber kezdte a 15. körben, az ausztrált kivették az első hármas szendvicsből. Alonso, Hamilton, Vettel egyszerre ment ki két körrel később, az ausztrál nyert a korábbi cserével, eléjük került, a kiállást még nem teljesítő Massa azonban fogta egy körig, így rajta maradt a két üldöző.
Massa is jól járt, hiszen a saját kerékcseréje után Vettel elé tért vissza. Hátrébb előbb Button, majd Massa, Vettel, Rosberg és Schumacher hámozta át magát a hosszú első etapot teljesítő Petrovot. Schumacher a következő körben hibázott, ugyanúgy megpördült, mint Vettel korábban, visszaesett.
Miután Sutil, Petrov és Button is kiment első cseréjére, a pontszerző helyeken Webber, Hamilton, Alonso, Massa, Vettel, Rosberg, Sutil, Button, Schumacher és Kobajasi Kamui sorakozott a 26. körben. A címvédőnek a csapat ugyanekkor szólt, hogy gond van a hátsó fékjeivel.
Webber gumijai a 30. kör végére fogytak el, a két üldöző nagyon felzárkózott rá, az ausztrál ki is ment a második cseréjére. Hamilton egy körrel később követte, de Alonso még maradt, jó időket ment. A mclarenes Webber elé ért ki, a Red Bull-os támadott, de a kritikus pillanatban nem sikerült a még hideg gumis Hamilton elé ugrani, maradt a 3. helyen.
Alonso döntése jónak tűnt, amikor a 33. körre cserélt, Hamilton és Webber elé került, de ami nem sikerült előtte az ausztrálnak, az ment az angolnak, gyorsan megelőzte a ferrarist, azaz a cserék után Hamilton vezetett, mögötte Alonso és Webber következett.
Button a Brit Nagydíj után a Nürburgringen sem érhetett célba, a 34. körben a csapat hidraulikai meghibásodás miatt a csapat a garázsba hívta, kiszállt.
A vezető hármas nagyon sokáig húzta az utolsó előtti etapot, Hamilton az 53. körre váltott az elvileg jóval lassabb közepes keverékre, Alonso egy körrel később tette ugyanezt, míg Webber maradt további három kört, azonban nem nyert vele semmit, sőt távolabb került tőlük, bebetonozódott a 3. helye.
A 4-5-6. sorsa egészen az utolsó körig nyitva volt, hiszen Massa, Vettel és Sutil is az utolsó pillanatig húzta a közepes keverék feltételét. Vettelt a csapat arra kérte, hogy Massa ellenkezőjét csinálja, ha a brazil cserél, ő maradjon kint, ha kint marad, ő cseréljen, de a címvédő ezt nem hajtotta végre, így az 59. kör végén mentek ki cserére, de a Red Bull gyorsabban dolgozott, a német a Ferrari elé ugrott, megszerezte a 4. helyet.
Mire Vettelék visszatértek a pályára, Lewis Hamilton rá is fordult a célegyenesre, megszerezte idei második futamgyőzelmét, mögötte Alonso és Webber ért be. A kerékcserepárbaj győzteseként Vettel lett a 4., Massa az 5., majd három német, a Force Indiá-s Adrian Sutil és a két mercedeses, Rosberg és Schumacher, a top10 végén pedig Kobajasi és Petrov ért be.
A pénteki edzések alapján senki nem gondolta volna, de Hamilton ezúttal bajnokhoz méltó, nyugodt versenyzéssel végül nyerni tudott, Alonso és Webber teljesítménye pedig azt mutatja, hogy teljesen kiegyenlítődtek az erőviszonyok, legalábbis erre a futamra.
A verseny végére jutott még egy klasszikus pillanat: ahogy 1991-ben Silverstone-ban Nigel Mansell Ayrton Sennát, a levezető körön Webber az autóján hozta be a bokszutcába Alonsót, ugyanis a Ferrariban nem maradt elég benzin.
A világbajnokság a jövő hétvégén hazánkban, a Magyar Nagydíjjal folytatódik.
Német Nagydíj, Nürburgring, 2011.07.24.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:37:30.334
- 60
- 2
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 3.980
- 60
- 3
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 9.788
- 60
- 4
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- + 47.921
- 60
- 5
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 52.252
- 60
- 6
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- + 1:26.208
- 60
- 7
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 1 kör h.
- 59
- 8
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 1 kör h.
- 59
- 9
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 1 kör h.
- 59
- 10
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- + 1 kör h.
- 59
- 11
- Sergio Perez
- Sauber
- + 1 kör h.
- 59
- 12
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör h.
- 59
- 13
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- + 1 kör h.
- 59
- 14
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- + 1 kör h.
- 59
- 15
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör h.
- 59
- 16
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- + 2 kör h.
- 58
- 17
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- + 3 kör h.
- 57
- 18
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- + 3 kör h.
- 57
- 19
- Daniel Ricciardo
- Hispania Racing
- + 3 kör h.
- 57
- 20
- Karun Chandhok
- Team Lotus
- + 4 kör h.
- 56
- 21
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- kiesett
- 37
- 22
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- kiesett
- 35
- 23
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- kiesett
- 16
- 24
- Nick Heidfeld
- Lotus Renault GP
- kiesett
- 9
- Legjobb kör: 1:34.312 Lewis Hamilton